Lördagsbloggande

Vårvinden sveper in genom den öppna balkongdörren och får de vita spetsgardinerna att virvlande dansa sig in i lägenheten.
Solen skiner värmande från en himmel som blandas av ömsom molntussar, ömsom helt blå partier.
Liten grosa nyans skymtas på undertecknad som just satt sig ner för att knappa några rader efter en stunds läsning med ett gott glas bubblor (fyllt med jorgubbar från Granitan som tinats och smakar sött och gott) ute på en stol...njuter...

Lördag -it is!

Rockänkan tog en god sovmorgon, vaknade mellan härligt nytvättade lakan och körde morgon-piff med stora koppen kaffe till sköna glada toner...





En runda ut i staden följde sedan.
Rejäla vindar, men tack och lov av det varmare slaget...

Befann mig så i vimlet av helg-shoppare och glassätande människor, fyndade en spetsklänning på REA, samt spanade in diverse andra potentiella inköp;



Mitt fynd; en spetsklänning i grått...i all sin enkelhet


En vardaglig väska som jag är sugen på, samt budgetlacket "Confetti" från H&M med en liten 3D-känsla


OCH, Ni kan väl bara inte ha missat denna...ja...baddräkt? Våtdräkt?
Även detta plagg hänger ute i H&M butikerna (ser till min...jo, faktiskt...stora förvåning att den är slutsåld på nätet!) och jag kan inte riktigt bestämma mig för om den är snygg, ful, ful-snygg...gångbar? Och vart passar den bäst in i sådana fall?
Är det verkligen på stranden...kanske kan det vara en "miss" då den skulle hört hemma bland vinterkollektionen som utstyrsel i...ja...konståkningssammanhang..?
Jag vet inte...det jag däremot tror mig veta är att det lär ju bli orginella ränder efter potentiell solbränna dock...
(förtydligande; inget av det jag var sugen på att shoppa i alla fall)



Nej, då håller jag mig nog hellre till ett (?!) av årets ny-inköp av bikini...och hoppas på riktigt solvarma sommardagar..!

Sedan hade vi en hel radda med skor som gärna fått följa med hem i kassen också...men det blir bara för mycket att leta- och lägga upp bilder på här... ;p

För några sekunder fick jag ändock, det ska erkännas, fälla upp paraplyet då det kom en regnskur på sisådär fem minuter...men, thank god, så var det övergående och väl hemkommen igen var det sol och en stor skål med bär (älskar bär!) som gällde.




Några telefonsamtal, lite produktivt skrivande och ja...balkong-häng som sagt...

Vet i nuläget inte vad kvällen har att erbjuda en Rockänka som mig..?
Middag -ensam...sådär kul...orkar inte styra upp något fin-fint, men lite rostade rotfrukter med tillbehör brukar ju kunna funka...

Hockey-VM via televisionen blir det nog allt och sedan får vi se...
Hursom, så ska jag i alla fall ta tillfället i akt att nu återvända ut i solen och tillbaka till njutning och god läsning.

På återskrivande!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0