Långhelg

Strålande sol från en klarblå himmel, en termometer med massa grader plus...en riktig vårmorgon...äntligen.
Långhelgen tog sin början!

En rask pw blandad med löpning på 5,5 km längst älven där jag skymtade en utter som simmade in i ett av rören längst strandkanten...kan i och för sig ha varit en stor råtta också...men utter känns lite trevligare att föreställa sig...


VS



Långdusch
Piffing
Frulle
Morgon-tv

Efter detta förmiddagsnöje följde sedan en härlig runda ute i staden.
Så underbart att se hur människor verligen längtat efter en sådan här dag och tar varje tillfälle i akt att insupa solens värmande strålar.
Vimmel, glada miner och ute-luncher där praktiskt taget varje parkbänk mitt öga skådade var fullsatt.

Själv så köpte jag mig en take a way-latte och slog mig ned på (i alla fall) en ledig plats för att njuta och fortsätta läsa bok nummer två i en serie (triologi kanske?) som är bland det vidrigaste (ändock så sträckläs-vänligt) jag läst...




Strosade runt lite, provade skor och ägnade mig åt allmän fönstershopping.

Hemma i vår ljusa lägenhet gick värmen inte att ta miste på och jag öppnade balkongdörren på vid gavel för att sedan åter sätta mig med boken, ett litet glas vitt, och njuta (ja, njutning mest av solen då...inte de hemska raderna...huu!)


Bara (och bleka!) ben i solen...


I skrivandets stund har en tunn hinna av moln lagt sig som ett täcke över himlen (det gillas icke!) och luften...ja, den är ju tyvärr fortfarande aningens för kall för att kunna njuta i skuggan (när man nu gör det? Solgass åt folket!)
Har dragit mig in till soffan men hoppas innerligt på att molnen är övergående och att det blir en vacker och solig kväll...

...som spenderas?
Ja, det återstår att se...vore kul att hitta på något denna "lill-lördag-de luxe" och kanske vore det en idé att satsa på musikquiz senare..?

Hoppas Ni njuter av långhelgen kära läsare, på återskrivande!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0