Kulturnatta -Umeå

Dagarna går och spännande händelser är i görningen..!
MEN eftersom inget är helt 100%-igt säkert än så ber jag att få återkomma med dessa nyheter och istället ägna några rader åt det som är ämnet för dagen och förenar Umeåborna; Kulturnatta

http://www.kulturnatta.com/index.php


Långhelgen fortsätter och efter sköna sovmorgonen så begav jag mig ut och in till staden tillsammans med min kära för att beblanda oss med folk-vimmlet, samt spana på de allehanda aktiviteter som huserade på gator och torg; Scener här och var, Musik, Dans, Modevisning, Matstånd, Knallar, Bil- och MC-uppvisning...ja, diverse saker som verkar höra det "kulturliga" till helt enkelt.


Myller på Rådhustorget


Ett gott eftermiddags-glas bland kuddar och filtar på Allstars uteservering, med ett halvt öga spanandes på Hockey VM (Sverige...vad hände?!) och ett halvt öra lyssnandes till de rockiga tonerna levererade från scenen på Renmarkstorget


Satt och njöt ett tag, vilade fossingarna efter strosandet, och bestämde oss sedan för att styra kosan hemåt igen för en soft stund och god middag innan det åter bär iväg ut igen för vad som erbjuds i kvällningen;



Umeå Metal Open Air går av stapeln i Döbelns Park och kan vara värt att kolla in...men även andra spelningar och klubbar kan komma att kännas aktuella...


Så, hemma och knappar nu.
Har just preppat kvällens middag; Tex Mex marinerad Fläskfilé i ugn, som serveras tillsammans med en matig Sallad, samt nybakat Lantbröd och diverse Färskostar...gott!



Dagen till ära passade undertecknad även på att testa en Cider (!)...bara för att jag kände mig sugen och för att denna dryck så sällan intas vad gäller mig.
Hittade en flaska på Systembolaget som lät "spännande", lime och lakrits, och tänkte att den fick vara värt ett försök...
...men ack, vad jag misstog mig.

Den smakar skit -rent ut sagt.


Hannas Cider -black lime
Utseendemässigt påminner denna fruktansvärda smakupplevelse om blaskigt diskvatten, och smakmässigt...ja, vad ska jag säga...färgämnesberikat avkok på gammalt lakritsgodis..?!
Hela 7% alkohol innehåller den också...och det skulle väl kanske kunna vara det som är behållningen då...eller inte.
Don´t drink it.
(själv häller jag ut det mesta och hoppas avloppsrören avkalkas i samma veva)


En hinna av moln ligger som ett täcke över solen och utanför står en gubbe med keps och urinerar mot en husvägg.
Termometern visar på plus, men vårvärmen ligger tyvärr inte i luften.
Balkongdörren står öppen och toner av modell festligare strömmar ur högtalarna...

Smuttar på ett glas rosé -ett  bättre alternativ, och strax ska svira om till kvällens outfit, samt ägna mig åt tillhörande piffing.
Pepp!

Allt gott denna Lördag kära läsare!

// Maryly





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0