Eurovision Song Contest 2012 -finalen

Vad är det för en dag?
Det är ingen vanlig dag, för idag är ESC-dag...hura, hurra, hurra!
Och schlager-nörden lever och mår ;)




- Kvällens värdland:
Azerbajdzan
(bara rättstavningen där är ju en tävling i sig...ja, jag tjyv-kikade...)

- Kvällens stad: Baku

- Lite snabbfakta:

*Värdstaden Baku ligger i landet som ligger i sydöstra Kaukasien som ligger i..?
*Tillhör både Asien och Europa
*Baku har även utnämnts till världens 8:e partystad och, förutom en presidentfamilj, så huserar även cirkus
2 045 815 mer eller mindre partyglada människor i staden
*Landet är mest känt för sin kultur, olja, the och hästar
(gärna galloperande fram på gröna ängar...vilket vi fått se en hel massa bildbevis på...eller är det te-plantagen de hovar sig fram genom månne..?)
*Kvällens tävling går av stapeln i nybyggda Crystal Hall Arena, ett imponerande bygge som bjuder på ljusshow och rymmer 23 000 schlager-nördar
*Programledrana äro tre styckna (troligen kända) och lyssnar till namnen; Eldar, Nargiz och Leyla




- Vad är Azerbajdzan och Baku för mig?
- Förutom svårstavat...outforskad mark..?


- Kvällens tävlande/startfält:



- Förhandstippade:
Ja, personligen så tror jag ju stenhårt på Loreen (torts att det tydligen varit en liten incident med plastsnö i halsen...och ja, snö är ju symbolik för död i Japan så...hmm...nej, let`s not go there... ;p) som bränner av nummer 17 med vackra Euphoria!

MEN, helt säker kan jag dock inte påstå att jag känner mig...krutgummorna från Ryssland kan bli en tuff match, likaså Italiens (hrm...svensk-skrivna) bidrag.
ALLT kan hända i dessa sammanhang och när kvällens tävling är avslutad kan det lika gärna vara någon heelt otippad (inte den turkosa hotten-tott-indian-wannabeen eller kåta Facebook-tjejen dock thank god..!) som står som segrare för hele tjottaballången!
Vi får se...




Ps; jag har fortfarande inte fattat det här med Jedward...eller riktigt kommit över att Slovakien inte knep en finalplats... ;p


Annars då?

Jo tack, solen strålar och sommarkänslorna spritter i kroppen!

Har, tillsammans med min kära sambo, fixat och trixat med allt som gäller den stundande flytten och gläds åt hur (relativt) smidigt den verkar gå att styra upp (!)


En välförtjänt aw i solen på REX uteservering igår, samt gott käk på Allstar...sista helgen i Umeå på ett tag...

Tidigt imose så lämnade dock min kära mig återigen för att bege sig söderut för spelning med AmarantheMetallsvenskan i Örebro...och jag fick återgå till dagens nuvarande status; Rockänka.

Tog en uppiggande morgonprolle och passade på att handla lite, stannade även upp längst med vägen och tittade smått fascinerat på en sån där självgående gräsklippare som i allra största möjliga tysthet rullade runt på marken framför en villa...vilken grej det är va, bara det får ju en att bli sugen på husköp (!) ;)
(en hund i koppel som passerade stannade upp och morrade ilskt...)

Frulle ute i staden och allmänt strosande...Brännbollsyran är på g och det märks...även en happening i form av "Söndagsskolans Dag" (på en Lördag?) hade intagit torget...det märktes också.

Mer sol och mer läsande, i såväl magasin som i dagstidning och skönlitteratur, skedde sedan hemma på balkongen, vilket också har varvats med en del packande i flyttkartoger.
Trycksvärte-fingrar-de luxe!


Here we go again...

Försökte mig på att räkna ut de antal gånger jag flyttat nu...hit och dit i diverse konstellationer...och tror...ja, jag tror att jag är uppe i ungefärligen 16-17 flyttar nu...jo,jo.

Sitter i skrivandets stund och bloggar ute på balkongen med ryggen vänd mot kvällssolens strålar.
Försöker att få baksidan att något sånär matcha den gris-rosa framsidan...ja, solskydd är inhandlat det med.
Klurar lite över vad som kan tänkas smaka till middag, samt vad kvällen ska erbjuda..?

Eurovision Song Contest -en sjvälvklarhet.
Hemma eller ute?
Undebart vacker kväll -det är det.
Hemma eller ute?
Well...njuter på för nu och så får vi väl se vart känslorna bär mig..?

Allt gott!

// Maryly



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0