Doparedag med Schlager

Underbara vårdag!
Brännande grosa i fejjan, blanka ögon och lätt pollen-nysande näsa...men vad gör väl det när man får njuta av varma grader och ett väder som ger hopp om livet...

Råkade visst slummra till i goa tv-soffan och väcktes redan i den arla morgontimman (klockan fyra!) av solens strålar genom fönstren.
(Älskar dessa ljusa nätter!)
Dock, lite väl tidigt att börja dagen...så jag masade mig iväg till (ännu skönare) sängen för ett par-tre timmars skönhetssömn (?) till.

Ändå, uppe på benen relativt tidigt och begav mig ut för en redig combo; löpning och pw.
Hele 1,5 mil bidde det innan långa duschen och efterlängtad frulle sedan stundade.
Bra start på dagen.




Det tog emot lite...det måste jag erkänna med tanke på väderleken ute...men jag var ju bara tvungen att bänka mig framför tv:n´s förmiddagssändning och titta på sändningen från Stockholm och det vackra dopet av Prinsessan Estelle, samt allt och alla som hörde därtill...
En historisk dag.




En runda ute i staden då diverse ärenden skulle avklaras, men ganska snabbt hem igen för att kasta kläderna (nej, inte alla), läsa och lapa sol på balkonen...


Grosa var ordet...



Dagen har inte bara bjudit på kunglig glans...nej, äntligen har det blivit dags för undertecknad att åter få njuta av härlig Schlager-yra...!
Karusellen snurrar igen då den första deltävlingen av Eurovision Song Contest 2012 går av stapeln ikväll i årets värd-stad; Baku





Trots att jag tidigare tittat på förhandsvisningarna, så måste jag erkänna att jag har lite dålig koll på kvällens tävlande (eller var det bara så att ingen av låtarna var så bra att de riktigt "satte sig"?)

Well, tack och lov så finns ju kvällstidningarnas recensioner att tillgå för uppdatering...men jag tycker mig ändå minnas att Islands bidrag föll mig något sånär i smaken, och tippar- i alla fall detta land vidare till finalen.



OCH...troligen också de allt igenom söta ryska små gummorna



Personligen tror jag ändå på vårt svenska hopp; Loreen (Låå-reen, som jag lärt mig nu), en grym tjej som nog har alla chanser att kamma hem det hele...hoppas!
Men det återstår att se...


Kvällssolen strålar fortfarande.
Utanför sitter några unga killar på en bänk...dricker öl och äter Ballerinakex (win-win combo?)
Själv kurrar det lite i magen och jag ska strax styra upp någon form av middagsmat.

Lite mer flytt-plockande kan det nog också tänkas bli innan schlager-balunsen på tv...tog tag i en del igår, bland annat att rensa bland smyckeslådorna (bara det var ju en bedrift!) och (ja, äntligen) packa ihop vinterkläderna.

Tisdag -it is.
Och undrar hur det känns om en vecka...då det troligen är sista natten i den här lyan..?

Lev å må!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0