Earth Hour 2012

Om gårdagen var grå och bister, så har idag hittills varit dess raka motsats; klarblå himmel och strålande, värmande sol...härliga vår! :D

Molnen har dock börjat hopa sig lite smått nu och undertecknad är nyss inkommen från balkongen där jag suttit och bläddrat i diverse modemagasin, njutit, samt antagit en svag nyans av uppfriskande rosenröda kinder (läs; icket så smickrande grosa... ;p)

  +    



Rockänka-status råder dagen till ära...
Min kära Johan lämnade mig (lite lätt bakis efter gårdagen tror jag..?) i den arla morgontimman för att ta flyget ner till Västkusten där han och Amaranthe ska bjuda min gamla plugg-ort Varberg på ett redigt ösande ikväll (!)


Strawberry daquiri...en av de godingar det bjöds på igår då vi körde aw (med buffe och heele kitet!) på Allstar, samtidigt som vi också bevittnade Norrlänningarna spöa på Nollåttorna i hockey...
Go SAIK Go!
Jo, jo...livat värre var det kan jag lova... ;)


Lite ensamt bidde det när han gått...
Lite ledsamt kändes det också...fast det var/är främst av två punktmarkerade orsaker;

* Jag hade själv planerat- och hoppats på att kunna att åka ner till Götet denna helg...för att bara få "komma bort" från vardagen här uppe lite, samt att återse kära vänner för en heldag av uppdateringar och hederligt tjej-häng.
MEN på grund av olika orsaker som gjorde att denna planering sprack, där hutlöst dyra biljetter även spelade en central roll, så gick det inte att genomföra...bara att stanna hemma.
Gilla läget liksom... :p

*
Jag läste de sista sidorna och avslutade den bok som tog en så sorgesam vändning igår...och ja...vet inte riktigt vad jag förväntade mig...men hade ju hoppats på ett sådant där finfint "må-bra-slut"...och eftersom (enligt mig) mina förhoppningar inte helt och fullt infriades så kan jag inte riktigt bestämma mig för om det var en bra bok eller inte..?
Eller så är det så att det är en jättebra bok...bara att den inte slutade så som jag ville..! ;)


The book...nu (efter utläsning) är det legitimt att se filmen som baserats på den också...


MEN (igen) efter en varm och härligt lång dusch, samt en rejäl dos morgonkaffe, så återvände energin att ta sig an även denna helgdag.
Promenerade in till stadskärnan där jag möttes av en hel hoper glada Lördags-minglare som antingen njöt av en takeaway-kaffe i solen, eller hade vässat armbågarna och trängdes med glödande kredit(?!)kort.


Stadium firar 25-års jubileum, vilket resulterar i diverse realisation, och jag spanade in dessa dojjor som är en het kandidat för den fortsatta löparträningen...
Som det (tyvärr) ser ut nu så har Yours Trouly fått "ärva" ett par gamla pjucks...som dessutom är några storlekar för stora...av min kära sambo.
Två lager tjocksockar och det går...men ja, Ni kan ju bara tänka er hur mycket snabbare jag ilat fram i ett par sprojlans nya skor som passar..?! Uj, uj... 
;p



Mycket folk i rörelse på Rådhustorget...och sedan traskade jag nästan rätt in i ett skrålande tåg av demonstranter på gågatan som demonstrerade för..? Mot..? Ja, något med löner var det i alla fall....


Fönster-shoppade mest och tog sedan en paus för att sitta ned och unna mig en god fika.
Därefter följde lite inhandling av nödvändigheter där middagsmaten stod i fokus...vilket idag betyder;

* En takeaway-sallad med pasta, grillad kyckling, lite smått och gott signerad; ICA-plastlåda, tillsammans med nybakat surdegsbröd och en smaskig dressing...
...ska nog gå ned det ska Ni se ;)




Väl hemma igen bidde det ju, som knappats om ovan, balkongen.

Poppar musik (as usual) och har hunnit med att smita ifrån mellan raderna...
Lite telefonerande, lite sms:ande, lite nätshoppande (jo, det var tillgängligast så), liten kik i dagstidning- och på televisionen, samt lite spanande på vad Umeå-lörda´n har att erbjuda...

Umeå Open huserar i stan och bjuder på en hel del intressant faktiskt...men jag vet inte...antingen så blir det en senare tripp ut igen för att kolla in nattsuddandet, eller så preppar jag inför myskvällen de lux i hemmet...we´ll see..?





Eart Hour går också av stapeln ikväll minsann (!)...och hur deprimerande känns det egentligen inte att spendera Lördagskvällen alldeles i ensamhet OCH dessuton släcka ned allt och alla..?

Fast å andra sidan...hur deprimerande är det egentligen inte att vi förstör vår kära Moder Jord så mycket...
Lights off.





Ja, kära läsare...det var väl det för nu...
...önskar Er en finfin kväll...på återskrivande!

// Maryly


Sol-kis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0