Stämningar

Snön som har fallit och fallit bjöd på en sorgesam stämning då morgonens första titt ut genom fönstren genomfördes av undertecknad...vår kom tillbaka!
Lika så bra att krypa ned mellan lakanen i sköna sängen igen och läsa vidare i den bok som nu endast har några sidor kvar innan den avslutas och helt plötsligt (även den) bjöd på en sorgesam och mycket oväntad vändning...

Några tårar fälldes mot kudden och ett hopp om det förväntade "lyckliga slutet" återstår väl att se tänkte jag innan jag sedan bestämde mig för att rycka upp mig...bokstavligen...och ta tag i dagen.
Jag menar...det är ju ändå Fredag! ;p

I skrivandets stund så är jag nyss hemkommen från en runda på stan och sitter och knaprar på en av de goda nyheterna på kak-fronten (eller är det kex..?) som Ballerina levererat;


Mmm...gott är det, men förpackningen lovar ändå mer än vad det smakar vill jag påstå...och kommer i fortsättningen att hålla mig till nedanstående nyhet som blev en personlig hit direkt;






Veckans Onsdag innebar sista jobbar-dagen som arrangemansutvecklare för projektet i Lycksele.
Fylld av "sista-minuten-fix" och kollegorna på kommunen bjöds på avskedsfika i form av min hemmabakade äppel-kanelkaka med vaniljsås.
Själv blev jag bjuden på en god lunch på Skogskåtan innan det sedan var dags för ett avslutande möte i konferenslokalen och analys/summering av projektet som helhet.



När arbetsdagen var slut och jag satt mig till rätta på bussen tillbaka till Umeå kunde jag dock inte undgå att känna ett stygn av vemod i hjärtat...
Inte för att jag planerat (eller önskar) en framtid med jobb i Lycksele (bara pendlingen är ju stundtals övermäktig!), men det har varit en mycket lärorik och givande tid...på ont och gott...och jag är tacksam för möjligheten.
Ett kapitel som avslutas, ett annat som tar sin början...

När jag väl anlände till busstationen i "storstan" så möttes jag upp av min älskade Johan som ville bjuda på ett glas gott på Allstar för att fira en väl genomförd arbetstid, samt se lite hederlig slutspels-hockey på storbild mitt i hopen av glada och livliga SAIK-fantaster (!)
Och match bidde det ju...



Hockey-fajt och lite gott snacks till det...


Hemma i kvällningen i lyan igen så väntade sedan av en stor bukett med vackra rosor, rosa bubbel och en present..!
Det värmde verkligen i hjärtat...så tacksam för min underbara älskling <3


Finfin uppskattning från min kära...och de vackra gula kallorna i bakgrunden stod de nu fd kollegorna för...


Veckans Torsdag var alldeles, alldeles jättevardaglig...med storstädning, tvätt, gymmande och storhandling...
...som sedan avslutades i tv-soffan...punkt.


Tittar ut genom balkongfönstren...snön har (thank god!) slutat falla och genom de grå molnen kämpar sig en aning av solljus tappert fram..!
Balkongdörren står på glänt och utanför hörs klirret nere från gatan av förbipasserande människor med fyllda system-kassar...

Själv ska jag nu krypa upp i soffan och ladda upp en stund med nyinköpta modetidningar a la Expressen och ett gott glas med rosa bubblor.
Musiken ljuder ur högtalarna -javisst ;)




Om ett par timmar är det återigen dags för oss att sticka ut och (återigen) bege oss till Allstar för (återigen) ännu en god aw och (återigen) hockey (det börjar bli ett par gånger nu!)


Kan varmt rekommendera deras aw-buffé som består av massa gott...och hoppas på ännu en kväll av lättsam och glädjefylld stämning (läs; saik-vinst)


Avslutningsvis...en önskan om en skön start på helgen, allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0