Pusselbitar

Trots att Torsdagar vanligtvis inte tillhör mina "favorit-dagar", så måste jag medge att denna Torsdag varit en mycket givande och bra dag so far... :)

Solsken, plusgrader, fågelkvitter, en balkong som nu helt tinat fram och det rinner (!) smältvatten av taken...till och med nu ikvällningen står balkongdörren öppen och termometern visar en del grader över nollan!
Saker och ting som tagits itu med, pusselbitar som faller på plats, och den sköna känslan då så mycket bara löser sig...underbart.


Så här såg det ut på lill-husets tak på gården utanför igår kväll...
...tidigt imorse var raset ett faktum


Dock fick den helg som inföll igår hastigt avbrytas idag då jag blev ombedd att jobba lite extra för Arragamm (Lycksele-projektet)
Absolut inget som blev upphov till någon som helst irritation, då jobbet var lättsamt och sköttes här på hemmafronten.
När jag ändå var igång med massa praktiska göromål så passade jag även på att sysselsätta resten av dagen åt; planering inför jobbet på Svt, viktiga telefonsamtal, ett lyckat pass på gymet, tvätt, och storstädning av lyan...där jag klarade mig ur det sistnämnda helt skadefri...hurra! ;p

Rockänka är jag för närvarande också, då min kära Johan imorse begav sig iväg ner till Götet för återseende av familj och vänner, samt en spelning med Amaranthe i Mariestad imorgon.
De spelar här i Umeå på House Of Metal Lördag...don´t miss!



Oväntat arbetande och Rockänka är kanske inte saker att förknippa med denna finfina dag, men det förstnämnda var ett lättsamt inslag och det sista ger mig tid att i ensamhet reflektera och fokusera på diverse saker (behövligt).
Och, bådera tillstånden är ju "kortisar" denna gång och så det vägs upp av mycket annat.


Upptäckte detta fina meddelande på spegeln i badrummet...glad i hjärtat blev jag!

Ska brygga lite kaffe nu, fixa manikyr och mysa ned mig i soffan...lugn och skön hemma-kväll.
Nu är det helg! ;)

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0