Melodifestivalen 2012 -andra chansen

Strålande vår (jo, jag vågar påstå det nu) Lördag!
En dag då schlageryra återigen blandas med de lite hårdare tonerna...
...Melodifetivalen VS House Of Metal

-Kvällens stad:
Nyköping

- Lite snabbfakta:

*Invånare:
Ca 51 000
*Arenans kapacitet: Ca 6 500 personer
*Kända ansikten från staden: Anna Bergendahl, Tess Merkel, Staffan Hellstrand
*Tidigare år som Melodifestivalen varit i staden sedan deltävlingarna infördes: 2007
*Artisterna som tävlar i Nyköping: Dynazty, Top Cats, Andreas Johnson, Timoteij, Thorsten Flinck, Lotta Engberg & Christer Sjögren, Sean Banan, Youngblood

-Vad är Nyköping för mig?
-Hm...det var en tuff en...liten stad som jag sökt en utbildning i en gång i tiden och som man passerar till- och från Stockholm om man reser söderut..?
Har det inte varit något gästabud (av de mer historiska och kungliga slaget) där en gång också kanske...?

-Förhandstippade: Hm...det var också en tuff en...då jag inte riktigt satt mig in i hur det tävlas vidare bland de här återvinnings-låtarna...men den här gången har jag ju i alla fall hört bidragen (!)
Äsch, drar till med Dynazty och Sean Banan

-Kvällens intressantaste:
Hur många gånger namnet Björn Ranelid kommer att nämnas...



Kvällens duellanter och o-korade vidare-vinnare


Så mitt personliga duellerande, matchen: schlager-hårdrock kommer till stor del vinnas av det sistnämnda.
Eftersom min älskade Johan inom kort landar med planet från södern, och Amaranthe regerar på House Of Metal ikväll så kommer det mesta kretsa kring det såklart..!
Dock ska i eventuellt ut och käka med vänner på O´Learys...så kanske att det hinns med en liten titt på melodierna där..?
Det känns inte så prioriterat ikväll...och, som nämnts, det har setts och bedömts redan.




Helg-dag är det,  vilket ändå inte hindrade undertecknad från att stiga upp i relativa ottan...liiite lätt sliten efter gårdagens bravader...
Pub-kväll med Bosse och Emil bidde det tillslut ändå, och ja....jo, rätt lugn var den väl... ;p


Grabbarna-grus på Bishop´s


Hursom, det var bara till att räta ut den arma kroppen och stiga upp för att piffa mig i ordning för att sedan bli upphämtad av mina föräldrar som kom i bilen från Lycksele.

Tillsammans begav vi oss till Sävar, närmare bestämt till den vackra kyrkan, för att närvara vid dopet av min söta brorsdotter; Edina Sally Linnea




Ett vackert dop där den "närmsta kretsen" var närvarande och lilla Edina höll god min under hela cermonin


Efter dop-firande styrdes kosan åter mot Umeå och jag hann med några ärenden inne i city (sååå mycket folk det var i rörelse idag!) innan det var dags att knata hemåt och landa lite.

Landar...

Laddar...

...inför allt vad kvällen har att erbjuda!

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0