Det som sker...

Jaha, nähä, okej då...Sveriges blågula pojkar blev kortvariga i Fotbolls EM 2012 och dagens tidningar bjuder bland annat på goda råd om hur "vi" bäst hanterar krisen... 

Undertecknad tycker att det känns trist att landslaget åkte ut, visst, men tänker inte ägna mig åt vare sig något djupare analyserande eller deprimerande.



Många människor hade samlats inne på O´Learys Östermalm för att heja och med spänning följa matchen från otaliga tv-skärmar...

...vilket även var fallet på den överfulla engelska puben tvärs över gatan, knöfullt med folk och tv-skämar uppsatta även utanför lokalen...glädjestämnings-faktorn var...hög.




Nooo lucky hat...

Kosan styrdes hemåt och eftersom jag återigen befinner mig i Rockänka-status hele denna helgen så serverade jag mig själv en stor kopp the och några mackor, mysade ner mig bland filtarna i tv-soffan och ja...
...somnade efter två röda.
Då hade jag varit vaken i cirkus 20 timmar.
Zzzov som en sten.


Vaknade segdraget upp till solljus, korvade mjukisbrallor, lågmälda röster från tv:n, missade telefonsamtal och sms...

En ny dag och stora koppen morgonkaffe!
Tog en hiskeligt (enligt troliga "standard-mått" mätt) lång dusch och ringde sedan min kära lilla mamma för att gratulera henne på födelsedagen :)
Hade redan innan postat både paket och ett kort med en Trisslott som anlänt till norr, där den sistnämnda tursamt innehöll en vinstsumma x 2 (!)



En senare tripp in till city där shoppinglada (mer eller mindre) människor trängdes precis överallt..!
Sommar-rean har startat med besked.

Jag spanade lite men tappade både lust och ork mitt i allt vimmel.
Passerade ett stort polisuppbåd nere på Plattan med en folkmassa som antogs beskåda vad som verkar ha varit ett redigt bråk av okänd anledning..?
Kände att jag behövde lite lugn och smet in på ett café för en god kopp och en stunds spännande läsning.




Tillbaka i hemmet nu och från att ha varit en gråtrist dag med regnskurar så har nu himlen behagat spricka upp och jag anar fläckar av blå himmel där solen bryter igenom.

Tänkte närmast ta och koka ihop någon slags middag...lite idé-torka råder på det planet bara...

Hade även tänkt unna mig en smarrig efterrätt, men bannar mig själv för att jag lyckades glömma att köpa med mig det på vägen hem...attans!
Är så sjuuukt sugen på att testa någon av de nya "core"-smakerna från Ben and Jerrys...alla sorterna frestar med sina goda smaker och jag vet inte riktigt vilken som ska testas först...men de är väl bara att beta av dem allihopa (kärt nöje!) OM jag bara kommer ihåg att handla hem dem ;p



Ja, Ni fattar ju...


I övrigt, inga storslagna planer för kvällen...det som sker, det sker...

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0