Nytt jobb!

...eller ja..."ny-gammalt" jobb, då jag fortfarande arbetar som Makeupartist på SVT men nu i stora Tv-huset i Stockholm! :)

03:45
spelade väckarklockan på iphonen sin sedvanliga trudelutt och jag var, otroligt men sant, inte sen att praktiskt taget hoppa upp ur sängen och hasta iväg för att ta tag i första jobbardagen.

Vackert var det (och lite lätt ansträngande) att cykla i soluppgången längst med vattnet, över Lidingöbron och vidare genom kvarteren på Gärdet.



Väl framme var dags för lite allmän praktisk genomgång, hälsande på både nya och gamla bekanta, duka upp på min station och sedan var det bara att sätta igång och jobba;
Gomorron Sverige, Rapport, ABC, Väder, Programledare, Gäster, Frukostbuffé a la hotell-style, Fika-tjöt, Jobbarkompisar och vetskapen/positiva insikten om att jag hädanefter innehar förmånen att få åka Taxi till jobbet...well, man kan ju inte veta allt direkt... ;p

Cirkus klockan 10.30 avslutades dagens arbete...och ovanligt pigg, samt mycket glad styrde jag kosan hemåt igen...nöjd.




Hem.
Duscha, byta om, piffa.
Iväg.

Fika-dejt inne i city med fina Mia för ett kärt återseende, en hel massa uppdateringar och framtida planer...så kul att ses och ta ett redigt snack igen!
Stress-shoppade även ett par ballerinapjuks att ha på jobbet.




Hem (igen), preppa middag och har nu landat i soffan för att hämta andan en stund.
En sväng ner till ICA strax, innan kvällens lugn och stillhet får råda...
...imorgon bär det av igen!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0