Lediga dagar

Undertecknad ser nu till att försöka ta till vara på de lediga dagar som erbjuds...för vem vet, inom kort kan de många timmar av jobb plötsligt börja hopa sig och då gäller det att ha tagit tillvara på "nuet" för att vara fit for fight..!

För utom sedvanligt markarbete på hemmaplan med städ, tvätt, matlagning och dylikt...så har det hunnits med några fina promenader in till city och allmänt strosande.
(sommar-rean är i full gång...mycket fönster-shopping...mycket "åh, vill ha...")


Njuter av en promenad i solen ute på Gärdesfälten med Kaknästornet i bakgrunden...

Även ett informations möte med efterföljande intervju om ytterligare ett jobb har också hunnits med.
Supernya (superstora, superdyra, super-event-planerade, super, super...osv...) Friends Arena är under uppbyggnad i Solna och har rekryterat folk för olika kommande yrkesområden.
(my god vilket bygge det är...en stad i staden)

Jag har sökt tjänst som (egentligen lite "allt-i-allo" om det skulle behövas) VIP-värdinna och väntas få svar någon gång i Juli.
Det lät mycket lovande under intervjun...så håll tummarna!


This is the place...


Jag sökte detta eftersom ovanstående tjänst är en timanställning vid behov, som jag då tänkte (förutom att det verkar vara ett grymt kul jobb!) kunde gå bra att kombinera med timmarna jag jobbar på SVT.
(man gillar ju variation...och även att få vara "där det händer" ;) )

Och vad beträffar den sistnämnda arbetsplatsen...
...så är jag glad över att idag fått ytterligare pass att lägga till på arbetsschemat, samt förfrågan över hur mycket jag kan jobba framöver :)

Jag kan, och vill, praktiskt taget hur mycket som helst...men får hålla mig till tåls tills dess att schemat är lagt...
Hoppas dock, och tror, att det kan bli en hel del..!
Därav -att ta vara på den lediga tid jag har.


En av de bästa sakerna med lediga dagar är all spännande läsning man kan grotta ned sig i...börjar på denna nu efter många rekommendationer, samt personligt hög uppskattning av dess (läskiga) föregångare...lästips!



Tänkte även passa på att dela med mig av denna underfundiga bild...
"Hittade" den genom en vän på FB och blir bara så glad av kreativitet och nya idéer...hoppas att jag själv kan klura ut något liknande och få tid till att skapa...


Lugn och tidig, jättetidig, kväll ikväll då väckarklockan ringer redan klockan 03:45 (!) imorgon och jag ska bege mig iväg för arbete med Gomorron Sverige...känns lite gruvsamt med denna tid, men jag skulle aldrig vilja byta bort arbetet...det är bara såå kul!

Fortsatt läsning nu och tv-soffan is the place to be.

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0