Cat-chy!

Jähäpp...då börjar denna Lördag (sista i Januari...löningshelg och allt!) nästan lida mot sitt slut...eller har den kanske månne just börjat för vissa..?!

Själv har underteckand placerat sin lilla rumpa i sköna soffan, varifrån dessa blogg-rader ikväll författas.

Startar med ett snabbt återberättande av gårdagen;

Satt ensam hemma i lyan (som Ni ju redan vet, Ni som läser) och hade fått en finfin inbjudan till Fredags-festligheter
MEN, inte nog med det, förutom underbara vänner som vet hur man peppar till positivitet på bästa sätt...så hade jag även lyxen (!) att bli hämtad och skjutsad till vinkväll och diverse partaj med både nya och gamla bekantskaper...jo, jag tackar jag! :)


En av kvällens goaste polare...lycka!

Merparten av kvällens häng-gäng var musiker (surprise, surprise...) och detta innebar ju vad det oftast brukar innebära...grymt härliga människor och grym stämning alltså..!


Mathias och musikhistoriens mest avancerade ackord (enligt honom själv då...) ;)



Hemma hos Krull (Scumkill bland annat) som festen till ära gjort en rebus av sina LP-skivor...
...som jag inte löst...än...kan Ni?



Visdomsord och en stilla bön i hallen (..?!)


Söta Challe är på festligheter!

Gänget drog sedan vidare till Scharinska, där P3-prisbelönta Syket stod för DJ:andet och nostaliska Samling tog den bejublande scenen med storm...




Samling brings it back to the 70´s

Riktigt kul kväll (det behövdes!) och Yours trouly landade i hemmet just i lagom tid för en stoooor kopp the och morgontidningen... ;)




Idag
ringde väckarklockan tidigare än önskat...men ändock ställd, och ja...sova är en värdslig sak, så det var rätt gott att gå upp, ta den däringa varma duschen följt av kaffe och morgon-tv ändå ;)

Piffad och fit for Lördag så var det sedan dags att bege sig ut och över bron till Teg och Arken Zoo.
Ty där hade nämligen undertecknad sett en annons om en "utställning" av Bengali-katter...och ja, "you had me..."
Kan ju, såhär i efterhand, säga att jag ångrar ju inte att jag gick dit...mer att jag i sådana fall ångrar att jag gick därifrån "tomhänt"...
...vilka underbara varelser!
Jag bidde så kär och så köp-sugen att jag inte riktigt visste va jga skulle ta mig till...


Två stycken charmtroll i en traditionsstylad-bur (den gillar vi inte!) med underbar teckning...


En underbar katt med mer "snö-leopard teckning" och de finaste blåa ögon man skådat


Sist (och minst!) det busiga lilla charmtrollet som var till salu och som bara värmde sååå mycket i hjärtat...
...hade jag haft pengarna så...
Kärlek <3

Efter detta kärleksfulla katt-inferno så blev det en runda inne i centrum med några shopping-fynd på den ack så givmilda Januari-rean, samt en brunch på Wayne´s Coffee.

Väl hemma igen så har jag underhållit mig (?!) med att ladda upp bilder från det gågna året på Facebook...ack och ve vilken tid det tog (!), tittat på Go´kväll, samt avverkat diverse jobb, telefonsamtal och sms...

Hade några vaga funderingar där ett tag om att besöka det nyrenoverade TC ikväll...men jag vet inte...känner mig ärligt talat rätt trött så vi får väl se vad som gäller...lugn hemmakväll, eller ett försök till pepp och utgång..?!





Hursom...hoppas Ni har en grymt skön Lördags-kväll, lev å må!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0