Januari-helg

Sådär ja...då var jobbar-veckan med farandes än hit, än dit och allt vad det innebär över...
- Fredag it is! :)

SVT
-jobb idag med Go´kväll som bland annat gästades av Peter Jöback, P.O. Enquist, samt den sedvanliga bokpanelen.
Intressant och roligt jobb jag har som Makeupartist måste jag säga...as usual ;)


P.O & P

En kortis-runda ute i staden efter arbetets slut med inköp av diverse nödvändigheter och den härliga känslan av att helgen äntligen stundar!
Stannade till vid Renmarkstorget och kollade in den snöborg som byggts upp där, som invigdes idag, och tillhandahåller såväl en bar som en slags oas för förbipasserande att stanna till vid...



Apropå snö ja...
...detta vita elände finnes det gott om..! ;p

I skrivandets stund (thank god!) är det uppehåll, men annars har snön fullkomligt vräkt ner från vinterskyn, från igår morse och hela långa dagen idag.
Det jag då mest försöker förmedla min frustration genom är att jag tvingades ta tag i den balkong jag så finfint skottade rent igår....ja, för den såg ju precis lika illa övertäckt ut ikväll då jag kom hem igen.
Snöskottning -var ordet...igen.




Well, när spadtagen var tagna så unnade sig undertecknad en lång och varm dusch (vilket genast gjorde att allt kändes så mycket bättre!), lite piffing, och sedan var det dags att ta tag i lite förberedelser inför kvällens mys-middag...som tyvärr blir försenad (dessa tids-zoner!)...men mys-middag it is, var så säker!

Har tänt en hel massa levande ljus i kvällsmörkret, hällt upp ett gott glas rött som jag smuttar på, samt knåpat ihop en god Tapas-middag till min älskade Johan att njuta av då han landar i hemmet från sin Amaranthe-tripp ute på havet om några timmar.
Fredags-myys...



Tills dess ska jag nu sjunka ned i sköna soffan, titta på underhållnings-tv och bara njuta av ledigheten.

Allt gott!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0