Lunka på...

Lunk, lunk, vardags-lunken är igång igen...
...fast med mer spring, spring och intensitet skulle jag nog beskriva den! ;)

Rockänka igen, därav det ensamma bloggandet...

Nej då, Rockänka är jag i och för sig då min Johan dragit ut på det stormiga vinterhavet för att ösa bas på en skuta mellan Finland och Tallin med hemkomst imorgon.
Bloggandet -för att det känns vesäntligt med diverse uppdateringar.

Dags att ta tag i verkligheten.

Årets första rediga gym-pass har avklarats efter ett uppehåll över diverse helger, samt allmän lathet... ;p
Grymt skönt var det att komma igång igen, men det känns vill jag lova...dock med en smärtsam behaglighet eftersom jag då i alla fall kan skriva under på att jag kämpat...och det är bara början!






Som sagt, jobbet är igång igen och det med basta!
Pendling mellan Umeå och Lycksele där arbetet med projektet mest handlar om sammanställning inför avslut, men också ny planering inför en Bröllopsmässa som förhoppningsvis kommer gå av stapeln på Gammplatsen i Mars (?!) och som undertecknad då är ansvarig för...kul! :)






Makeup-jobb på SVT varvas det också med...även detta så sjukt kul!
Idag arbetade jag med att sminka en hel massa människor inför Lördagens Go´kväll (don´t miss it!) som kommer att innehålla allt från smarriga dougnuts till restips och röjig rock.
Piffade bland annat till (de redan så snygga) Charlotte Perelli och Brolle, vilka var riktigt trevliga och även intressanta att få en liten pratstund med.




Snön bara vräker ner här i Umeå (från tidiga morgon och i skrivandets stund)...men Yours Trouly hade ändå bestämt sig för att efter arbetsdagens slut bylsa på sig ordentligt med kläder och testa på att traska de ovetande kilometrarna (och tiden dessa skulle ta) från tv-huset på Ersboda till hemmet Väst på stan.

Inte traska...pulsa -var ordet.

Bakhalt.
Snö-blindhet.
Stundtals lite vilset.
Flingor i ögonen.
Svettigt.
Tidskrävande.
Tungt.

Efter cirkus 5,5 kilometer (jo, jag mätte med en iphone-app) nådde jag så slutligen mitt mål med en skämmes-ta-mig-fan-tid vad gäller promenader, samt en aning av kramp i vaderna...
...bara för att upptäcka att dörren till balkongen knappt gick att öppna.

Snöskottning -var ordet.

Sedan följde även stor-städning av lyan, samt ännu en kraftansträngning för att kånka lass med smutstvätt till tvättstugan.
(han verkar ha utarbetat en bra taktik på när han ska vara borta min karl... ;p )
Vem behöver gym undrar jag?


Puls och plums...

Nu sitter jag här och knappar medan jag väntar på att tvätt-eländet ska torka (så jag sedan även kan ta tag i att sortera- och vika skiten...jaaa, jag hatar att tvätta!) och känner även en viss irritation över att den så nogrannt snöröjda balkongen åter täcks av ett vitt täcke...
Norrländsk vinter -it is.

Hade tänkt unna mig själv en liten hemma-spa kväll ikväll...men jag är helt enkelt för trött för att orka styra upp- och njuta av det hele...
Funderar starkt på att istället, as soon as, inkassera något av de presentkort jag fick i 30-års present och helt enkelt låta någon annan piffa till- och ta hand om denna slitna själ... ;)
Åh, lyxiga känsla nu när jag tänker efter!




Well hell, imorgon är det Fredag och skön helg-ledighet väntar efter SVT-jobb...underbart!

Ska mysa ned mig i tv-soffan bland filtar och kuddar ikväll istället (efter tvätt-vikandet då) och kanske...kanske...unna mig ett glas gott vin..?

Lev å må!

// Maryly








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0