Red lips...

...an the wekeeend is..ON! ;)

Fredag
-it is, vilket känns skönt då det har varit en rätt jobbig vecka, på många sätt.

Förkylningen de luxe har blandats med pendling och arbete både i inland och vid kust.
(hä ä ba å bit ihop!)


Tut-tuuut! Renar på väg...försenar morgon-pendlingen en smula...

Helg -till trots, men jag har till och med tagit med mig jobbet hem ikväll.
Eller ja...bara lite...beror på hur man ser det kanske ;)
Sitter nämligen i skrivandets stund med tv:n påslagen som sänder Go´kväll och resultatet av dagens arbete.
Ett mycket roligt arbete bör dock tilläggas...men det vet ni nog redan!

De senaste makeupartist-jobben med ovan nämnda tv-program har (as usual) innehållit intressanta möten och nästintill några eldprov vad gällde smink och hårstyling.
Kvällens program gästas av bland annat; Kalle Moraeus, Sanna Martin och bokpanelen bestående av Solja och Jögge...härligt gäng!





Lördagens
program (som det arbetades med i Torsdags) bjuder både till fest och glamour, som sig bör mitt uppe i all helg-glans, med Ebba som programledare och gäster som; glammo-Martina Bonnier (där var det lite nervöst med makeup-penslarna ett tag...men nemas problemas ;) ), komikern Peter Magnusson, Johanna som lagar den klassisak "maträtten" Varma mackor på ett nytt och ack så smarrigt sätt (!), samt musikunderhållning av Anna Ihlis med band...missa inte förfesten!


Martina visar lyxiga klänningar, smycken...och spana definitivt in den flapper-klänning hon själv bär tillsammans med ett par zebramönstrade high heels...grymt!


Peter Magnusson tipsar om sina favorit-resemål


Johanna bjuder på mums!



De börjar rulla på för Anna med band som bjuder på sköna toner...

Som sagt, kolla in undertecknads arbete och Svt´s finfina program! ;)

För att skapa en gnutta glamour i vardagen själv så har Yours Trouly funderat på att införskaffa ett nytt nagellack (hoppsan Kerstin!) som jag gått och blivit smått förtjust i;


Grym nyans...
men undrar om det kanske inte är bäst att prio-etta en redig manikyr först..?

Skymningen över fredags-Umeå vilar tungt och efter jobbet traskade jag iväg för att hämta upp ett nytt och fungerande (halleluja-moment!) modem, så nu flyter internetverksamheten på aningens snabbare.
Och ja...det har snöat.
Och ja...jag har skottat.


Cyckel-säsongen är inte ON..!


Fick ett trevligt telefonsamtal tidigare och är efter detta inbjuden på middag- och vinkväll ikväll (tackar ödmjukast!).
Dock anar sig en viss sletenhet kvar i min arma lekamen, och tidigare idag övervägde jag en hemmakväll...men funderar nu ändå på att bege mig ut lite senare...kan faktiskt behöva en rejäl pepp av glada och finfina vänner tror jag! ;)
We´ll see..?

Men NU så ska jag i alla fall njuta av ett glas rött, reflektera lite över diverse ting och bara pusta ut ett tag...
Ledighet.

Önskar Er en underbar start på helgen!

// Maryly


Red lips, red wine...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0