Lördags-spaning

Lediga Lördag...så gott!

Sovmorgon, kaffe, ligga i sängen och läsa morgontidningen med älsklingen tätt intill, en lång varm dusch, piffing och fit for fight...precis som det ska va ;)

Snön fortsätter att falla över det Norrländska landskapet, men jag och min kära begav oss ändå ut för lite hederlig frisk vinterluft och en promenix in till centrum.
Fick några ärenden uträttade, strosade runt bland glada helg-shoppare och tog en välbehövd paus för värme och gott fika inne på prisbelönta Costas.



Flaming hart-latte och Chokladcheesecake...yummie!

En runda förbi spelhålan för att kryssa i några lottonummer och travande kusar (storvinsten -det är dags nu!) innan vi promenixade hem igen för att softa till det ett tag.
(Ja, lite snöskottning av balkong hann jag ju också med förstås... ;p)

Avnjöt sedan ett glas bubblor och poppade musik medan jag preppade kvällens middag;

Bacon-biffar med rostade Rotfrukter, Rödvinskarameliserade smålökar, hemmagjord (och stark!) Aioli, Sallad, samt oliv-ciabatta...sååå gott det ska bli!




Annars så bjuder kvällen närmast (förutom avnjutandet av middagen då) på diverse tv-tittande...
Go´kväll står först på tur (då jag kritiskt ska granska mitt arbete...hehe...), sedan följer en koll på Stjärnorna på slottet och ytterligare stjärnglans i form av P3 Guldgalan...
...och sedan?
Inget klubbat i nuläget.



Eventuellt blir det kanske ännu en sväng ut för en "stillsam" öl på något närliggande och trevligt ställe...men det kan lika gärna bli en mysig hemmakväll...känns som det kvittar..?
Är bara glad över en fin dag att spendera tillsammans med min hemkomna älskade Johan, och hoppas såklart att Ni har en jättebra kväll!

Love

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0