Januari-vardag 2012

Så har då de första dagarna av det nya år 2012 avverkats.
Tyvärr (hittills) med en allt för stor känsla av baksmälla...

Baksmälla rent fysiskt efter den glittrande Nyårsaftonens finfina partajande, såväl hemma som ute i vimmlet;



Goda Nyårsmiddagen...




Bubbel & babbel på REX, samt Tolvslaget med sprakande nyårsfyrverkeri i parken utanför!

Gott slut -gott nytt! :)

Men annars...baksmälla rent psykiskt...då jag verkligen hade så fina förhoppningar om en rejält positiv start på det nya året, men av någon outgrundlig anledning (?) verkar stött emot en del hinder och knuffats av den planerade banan lite grann...

Försöker att dämpa vissa besvikelser med det positiva "tänket" jag ändå var inställd på, men ibland så tar det ändå övertaget och hjärta och sinne känns tyngre.

Reflekterar över den så snart stundande 30-års dagen nu på Fredag...
Fick nyligen veta att jag på min födelsedag kommer att vakna upp ensam i sängen som Rockänka igen.
Johan åker till Malmö för spelning med Amaranthe, det känns...

Det känns speciellt mycket i hjärteroten eftersom vi (mest jag då) gått miste om så många andra "speciella" dagar det senaste året, inte ens någon semester har vi haft tillsammans (!) och just den här födelsedagen hade jag hoppats på- (ja, till och med bett om i förväg redan förra året) och önskat att han skulle vara hemma.
Men spelning är verkligheten som gäller, då dettta inte är något som går att ändra på.

Jag är dock glad åt att min kära i alla fall (som det ser ut som) verkar komma hem senare under dagen, samt att han är närvarande på 30-års festen i Lycksele på Lördag...det betyder mycket.
Jag förstår på ett sätt, men det känns...
Får helt enkelt bita i det sura äpplet...tugga...svälja...smälta...och fira mig själv då jag vaknar.
Kanske med en champagnefrukost och jordgubbar, ackompanjerade av en liten trudelutt "ja må jag leva"..?!




Well...trots vardag igen så är "vardagslunken" långt ifrån återfunnen än.
Har, detta till trots, ändå avklarat två jobbardagar och fokuserar nu på alla de finfina (och många!) fest-förberedelserna...och ja, det positiva peppandet såklart.
Jag menar, det går ju inte att fylla 30 och entra ålderdomen i ledsamhet...
...nej, sätta upp nya mål och ta nya tag, samt sikta högt!

Dagen till ära så har jag promenerat in till centrum genom en snöyra de luxe och vidare in i värmen på Wayne´s Coffee, där jag satt mig tillrätta i en mysig vrå och njuter av den största latten som erbjöds!
Ska fixa med lite arbete och diverse annan planering inför framtiden, och det känns skönt att göra just detta utanför hemmets väggar då jag lätt tappar fokus...eller rättare sagt; fokuserar på "allt annat" att göra...

Så, dags att ta tag i dagens göromål.

Hoppas Ni haft en jättefin start på det nya året, allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0