30-års dagen...

...och de efterföljande trettio-plus (!) dagarna ;)

Vaknade hemma i lyan i ensamhet, men uppvaktades dock av en hel hoper gratulationer både här och där, samt en present till mig själv -från mig själv...



...resultatet av Triss-skrapet bidde kanske inte riktigt vad jag hoppats på, men så länge man hamnar på plus så... ;p




En fin dag grydde och självklart börjar man ju sin 30-årsdag med jordgubbar och champagnefrukost!



Skål!

Fler finfina gratulationer följde och sedan kom även min älskade Johan hem från sin mini-tripp från Malmö och giget med Amaranthe där.
Skönsång, presenter, lite skönt softande och förberedelser inför kvällens middag...

...på mysiga Tapas

http://www.tapasbardeli.se/




Där fick jag njuta av gott vin, smarrig Paella, samt mumsiga små tapas-rätter (såklart!)
Underbart!

Efter middags-myset följde en runda med supergoda berry-drinkar på Allstar, en överrasknings-present i form av; resa, hotell och biljetter till musikalen Jesus Christ Superstar i Stockholm (!!!) innan det var dags att avrunda den 30-åriga födelsedagen och ladda om inför kommande baluns!

 http://www.gotalejon.se/Pa_Scen/Jesus_Christ_Superstar






Skål och Grattis!

TACK till min älskade, älskade Johan...för allt!



Finfina (?!) annonsen i VK som möte en, minst sagt, förvånad undertecknad... :D


Dagen efter och tiiidig start!

Efterlängtat besök från Sundsvall då fina Cicci anlände med bussen...sååå kul att återses!
Mathias anslöt sig också och tillsammans med dem och min kära så rattades sedan bilen mot Lycksele och Furuviksgården/Scoutstugan som jag hyrt till förmån för födelsedagspartajandet :)

Synen som mötte mig då jag låste upp dörren;




Den historiska 30-skylten som gått i arv mellan diverse jubilarer..!
Nu hade mina underbara vänner trixat och fixat dit denna vandringspokal i all hemlighet, samt skrivit ned tillhörande berättelse om hur det begav sig en gång för länge sedan...
Glatt överraskad...och vilken ära! :D


Festlokalen förbereddes och det pyntades och piffades...och stojades lite också...







Ballonger, Serpentiner, Musik (såklart!), Levande ljus, Välkomst-bål (variant starkare!).
Buffé med bland annat; Pastasallad med både lax och kyckling, Bröd och tillbehör, olika Röror, Köttfärspajer, samt Ost- och tomatpaj.
Fika-bord med Kaffe, The, Kakor och Tårta.
Godis och snacks-bord, Fylle-dart...och taggade festfolk!

Mörkret sänkte sig, Marschaller tändes, alla förberedelser var klara...
...en skål i bubblor, vänner som anlände en efter en, och festen kunde börja!


Furuviksgården



Present-öppning där undertecknat födelsedagsbarn överraskades med finfina gåvor i form av bland annat; Spa-vistelse, Presentkort, Blommor, Photoshoot, Chokladprovning (!), lyxiga flaskor med både bubbel och vin, vackra kort...och så många kärleksfulla ord och gratulationer från vännerna (eller rättare sagt min stora familj!) så att det kändes som att hjärtat skulle brista av lycka..! <3

Vigsel bidde det ju också minsann;
(ja, nu är jag 30...detta blev punkten för tokigheterna..! ;p)





Min älskade systeryster Anki och jag ingick ett "löfte"  (hrm...) när vi var yngre (vi är bevisligen inte så mycket äldre nu, mentalt...) som gick ut på att om ingen av oss har blivit friad till då jag (eftersom jag är den yngre) fyller 30 år, så skulle vi gifta oss med varandra...smart va (?!)
;p

Så, eftersom ingen av oss tillfrågats (trots att vi har våra karlar!) så friade "frugan" till mig (via sms...romantiskt så det förslår...) och en finfin vigselakt med Mathias som best man, Maria som präst, samt obligatorisk tårt-skärning hölls i all sin enkelhet...och otroliga flummighet...kvällen till ära!


Mumsning på alla gottigheter, diverse lekar, samtal, minnen, dans, allsång, posering, skratt, skrål, spontan-besökare, flertalet skålar (!), och allehanda tokigheter...festligheter... ;D









Visst saknades alla de inbjudna som inte hade möjlighet att komma på festen...men jag är så otroligt tacksam för alla mina älskade vänner som var där och gjorde denna fest till ett underbart minne...
En kväll full av glädje och kärlek...min 30-års fest.
Tack för att Ni finns i mitt liv...
TACK <3



Vardag.

För det är lite så...att efter alla dessa feslighets-helger, födelsedag inräknad, så brukar jag officiellt deklarera "tillbaka till vardagen igen" för mig själv.

Så, efter lite lätt (läs; T U N G) "storhelgs-baksmälla", dagvillhet, och allmän förvirring...så började arbetsdagarna rulla på igen, och ja...det vardagliga livet i övrigt.


Tidig morgon-pendling mellan Umeå och Lycksele


Lunch-promenix och "snö-dimma" över älven...


Norrlands-barndoms-matminne....
Bjussade Johan på en, för honom, ny rätt; Parisare (från Sibylla förstås!)
Betyget; 3,5 av 5

Igår hälsades helgen välkommen igen och denna första "vardagliga-vecka" avrundades med en rätt spontan aw på Bishop´s, med testning av en ny öl;

 
Doftade- och smakade fantastiskt fruktigt, mycket kolsyra, påminde en aning om sommarängar (?!), lättdrucken, grumlig...intressant upplevelse, men inte en favorit för undertecknad...

Hemma till Fredags-myset tillagades sedan en favorit...Toast Skagen.
Och till efterrätt kalasade vi på en redig Irish Coffee, samt de underbart goda chokladpralinerna jag fick i present av kära Cicci...mumsigt värre vill jag lova!



Det som sedan var planerat som en relativt lugn hemmakväll slutade dock med att jag och min kära (efter en viss stunds soffa-softande) drog på O´Learys där vi mötte upp med Mathias och fick en kväll fylld med skålar, trubadurande (bland annat av Mathias -himself!), samt gamla- och nya bekantskaper!
Riktigt kul kväll, som känns...

...idag.

Precis som när jag började detta återberättande, så är jag dagen till ära Rockänka...igen.

Johan (lite lätt bakis skulle jag gissa..? ;p) tog flyget till Götlaborg för att spela på Gothenburg Winter Metal ikväll (och ja...jag hade verkligen velat vara där jag med...well, min lott...), medan jag tog en stilla morgon i hemmet innan det bar in till centrum för en latte (modell skit-stor!) och avklarandet av lite arbete sittandes gott tillrätta på Wayne´s Coffee.

Hade tänkt strosa runt lite i diverse butiker...men orken tröt (läs; gammal och trött) och jag styrde kosan hemåt igen.

Så, mina kära läsare, här sitter Rockänkan nu och knappar i vintermörkret...
Har tänt de obligatoriska mys-ljusen och i bakgrunden håller tv:n mig sällskap.
Har lite funderingar på att eventuellt återigen styra kosan in mot centrum lite senare...men jag måste nog, i ärlighetens namn, känna efter om jag verkligen orkar med det först (som sagt, läs; gammal och trött) ;p

Som jag tidigare nämnde...detta är lite av en punkt . för mig vad gäller intensivitet och festlighet.
Dags att reflektera, fundera, blicka framåt...och vad framtiden har att utvisa...ja, det återstår väl bara att se..?

Hoppas Ni haft världens bästa helger och ser med ljus framtidstro på allt det nya!

// Maryly








Kommentarer
Postat av: Cicci

Var verkligen en toppenhelg vännen!! :) va roligt att pralinerna smakade :) stora blötpussen på dig!

2012-01-16 @ 22:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0