Jubileum

Hemkommen efter en härlig och kul arbetsdag på Svt där jag, förutom arbetet med Lördagens Go´kväll (som jag lovar kommer bli både en underhållande och smarrig...och ja, riktigt färgglad historia!) även firat 15-års jubileum av detsamma!

Efter makeuparbete och bandning av ovanstående program startade nämligen ett litet firande där det, förutom lite tjuv-smak på de gottigheter programmet kommer att bjuda på, även serverades kaffe och underbart goda prinsesstårtor dagen till ära...yummie! ;)



Ironiskt nog så var det sedan dags för undertecknad att bege sig vidare till NUS där det bokats tid för en (helt "normal") tandläkarundersökning...
(jo, jag hann med en tandborstning innan)

Tack och lov hade inga små "troll" behagat bosätta sig i någon endaste tand och hele undersökningen gick avverkades således snabbt och smärtfritt...det sistnämnda mest med tanke på efterföljande nota som på grund av någon slags rabatt ( ?!) landade på ynka 55 riksdaler...en positiv överraskning, minst sagt..!


Klad tand!


Dock, gott att vara hemma nu och ja...jag pustar ut och känner faktiskt en aningens trötthet i både kropp och sinne efter denna intensiva, men roliga, vecka.

Har avverkat tre dagar av pendling mellan Umeå och Lycksele, i såväl gryning som skymning;


Strax ankomst till Lycksele och -31 grader i gryningen...hurrrvligt!

Fortsatt arbete med vad som känns som tusen saker på en gång, men mest kan förklaras med att dels sammanfatta och "paketera" ihop det projekt jag jobbar med inför avslut och överlämning till andra aktörer, samt arbete med marknadsföring, planering, intresseundersökningar och en fråga om genomförbarhet vad gäller projektets eventuella avslutning; en Bröllopsmässa.

Jobbar i nuläget (förutom alla de tusen andra sakerna) främst med att "ragga" olika potentiella utställare till denna mässa (förtvivlas över o-nåbarheten vad gäller bristen på hemsidor och...till och med...e-post adresser till företag..!), samt att komma på- och boka in ett (gärna musikaliskt) dragplåster...
Idéer (med tanke på grymt kort varsel) mottages tacksamt! ;p


Underbart vacker vinterdag...lunch-promenad med frisk och klar luft för att piggna till i kropp och själ!



Hemresa med tåg i solnedgången tillbaka till 'storstan' efter sista jobbardagen i Lycksele denna vecka

Även ett gym-kort har Yours Trouly gått och skaffat sig...jajebums!
Ett pass på det närliggande gymmet har det i veckan också hunnits med...efter den krasslighet som så envist bosatt sig i min arma lekamen...och jisses vad gott det kändes..!
Tar det lilla lugna nu i början och så börjar "allvaret" mer i och med nästa veckas intåg känner jag...hjälp(!)



Bortskämd bidde jag igår då jag (lyckligt!) fick komma hem till färdiglagad middag ihopkomponerad av min kära.
Det bjöds på en super-duper-spicy köttfärsås med pasta...vilken troligen gjorde att varendaste bassilusk i mig tvär-dog på dess utrensnings-resa genom kroppen...men gott var det att känna att man levde! ;) 
(och nästan sprutade eld på kuppen)

Habaneros var det gott om i röran...


Bortskämd har jag blivit även idag, då jag fick komma hem till både nytvättad tvätt och en redigt ren och nystädad lya...underbart för en trött själ..!
OCH även middagen slipper jag "oroa" mig för ikväll, då jag i skrivandets stund sitter och väntar på ankomsten av god takeaway (där gjorde han det i och för sig liiite lätt för sig ;p ) som min älskade fixat att mätta magen med.

Så, strax dags att avnjuta kvällens gottigheter...sedan blir det vila i sköna soffan och uppladdning inför morgondagen...då det efter jobbet både vankas aw och chokladprovning...jo, jag tackar ja!

Helg-feelingen anas...

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0