Skottdagen

...och nej, jag har inte friat till min älskade karl dagen till ära (!)
Näe, usch så tråkigt det skulle vara att bara få fira Bröllopsdags-frieri vart 4:e år ;p

...vilket också leder mig in på en funderare kring den diskussion som utspelade sig under Nyhetsmorgon på tv imorse; alla de som föds och firar sin födelsedag denna dag.
Hur gör de?
Får de bestämma (läs; troligen föräldrarna då...) om de ska fylla år den 29/2 eller 1/3?
OCH, känns det inte liite taskigt att födas en dag som bara existerar ibland...eller är man kanske bara yngre till sinnet livet ut istället..?
Tunga frågor...

Så, lite mitt-i-veckan-bloggande och undertecknad bjuder på lite godbitar från diverse passerade förehavanden:

Lördagens finfina 3-rätters




Räkröra på toast som starter, Entrecote med tillbehör som varmrätt och till dessert en mumsigt egenkoponerad blandning av cheesecake, bär, frukt och vaniljkesella...en riktig schlager-vinnar-middag!




Utgång med Melodifestivalen på storbild från bästa platserna på O´Learys och en vidare tripp till TC där vi halkade in i "gud-vet-vad-maskerad" med massa kreativa utstyrslar och mysko musik..?!
Dock, alltid kul med nya influenser...och Johan fick visst på sig en liten ofrivillig hatt när bilden togs ;D

Söndagen bjöd på strålande solsken, fågelkvitter, takdropp och en underbart skön promenad längst älven...tåen (som fortfarande värker..!) till trots...vårkänslor!




Måndag och Tisdag...vardagen hägrar med pendling, jobb och allt vad det innebär.
Har påbörjat att knyta ihop den stora säcken för projektet och inser att det nu inte återstår allt för många arbetsdagar kvar av tiden som anställd...
...vad som händer sedan?
Ja, det återstår att se...




Idag (trots att jag absolut kunnat unna mig sovmorgon med gott samvete) var jag uppe med tuppen då jag planerat att beta av diverse ärenden på min "to-do-list".

Åren går...och det hade blivit dags att förnya passet.
Hade piffat mig, jag menar...det skulle ju tas kort...ett kort som dessutom ska "hålla"några år...men vilken besvikelse...inget var som förr...
Fick ställa mig vid nån sorts maskin, fylla i lite uppgifter, signera en ful namnteckning på "nåt digitalt vis" och sedan knäpptes en bild som jag inte ens fick se.
Så, om cirus fem dagar och 350 pix fattigare ska jag hämta ut något som jag inte riktigt vet resultatet av.
Dock, smidigt var det ju och behövligt är det.



Solen strålade och temperaturen steg.
Jag knatade vidare till allas vår Arbetsförmedling för att höra mig för om framtiden och få lite nödvändig (?) information, vidare (det låg vägg i vägg) till Skatteverket (där jag vände i dörren och bestämde för att boka tid för ett möte via telefon istället), ännu vidare förbi en salong där de sökte en Makeupartistför att kolla läget lite, samt lite strosande ute i staden och sedan ett halvhjärtat pass på gymmet...vissa dagar... ;p

I knappandets stund så har skymningen sänkt sig, men temperaturen håller sig alltjämnt kvar på plusgrader...härligt, härligt!
Strax middagsdags och sedan ska jag ta min kära under armen för att bege oss iväg ut på Pipes Of Scotland där det vankas ett pop-quiz som vi planerar att vinna ;)

http://www.pipesofscotland.se/umea/

Skön Lill-Lördag med en insikt om att det faktiskt är helg nu för undertecknad...inte helt fel!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0