Melodifestivalen 2012 -deltävling 3

-Kvällens stad: Leksand

-Lite snabfakta:

*Invånare:
Ca 15 000
*Arenans kapacitet: Ca 7 650 personer
*Kända ansikten från staden: Stiko Per Larsson, Johan Hedberg, Per-Olov Brasar
*Tidigare år som Melodifestivalen varit i staden sedan deltävlingarna infördes: 2006 och 2009
*Artisterna som tävlar i Leksand: Mattias Andréasson, Maria Benhajji, Andreas Johnson, Björn Ranelid feat. Sara Li, Carolina Wallin Pérez, Molly Sandén, Youngblood

-Vad är Leksand för mig?
-En stad jan passerat otaliga (?!) gånger på diverse bilresor (mest semesterresor med päronen)...och som liksom bara svischade förbi.
Och skog...skog, skog, skog...och väg..?

-Förhandstippade: Hmm...Andreas Johnson och Björn Ranelid

-Kvällens intressantaste: Björn Ranelid -alla kategorier


De tävlande i Leksand

MEN...och håll i er nu...kvällens schlageryra och tv-tittande uteblir för undertecknad (oh.my.gooood..!) till förmån för hårdrocksgala och toner av den lite brutalare sorten...jajebums, så är det! ;)
Sörjer kan jag dock inte säga att jag gör, då jag förväntar mig en riktigt grym kväll ute i Stockholm istället...mest synd skulle det i sådana fall vara på missen av Ranelids framträdande...men, jag tar igen det med reprisen av programmet..!

Så, hårdrocksyra är nu vad kvällen har att bjuda på, live-gala dessutom...inte illa!
Sitter piffad (behöver jag skriva att outfiten går i svart..?) och dricker (och här gör vi ett undantag) bubbel (...eller så är bubbel bara det nya svarta) i väntan på taxin som ska ta mig från hotellet och vidare till Münchenbryggeriet och Bandit Rock Awards!



Johan åkte dit redan tidigare idag för soundcheck och diverse andra förberedelser inför kvällen.
Amaranthe levererar inte bara on stage ikväll, utan bandet är dessutom nominerade i två kategorier;

*Bästa album
*Årets nykomling


Så nu håller vi tummarna! :D




Dags nu att samla ihop mina pinaler, ladda för fullt ös, hoppas på att se Er som har möjlighet i vimlet, och önska Er som inte kan närvara under detta partaj en riktigt supergo Lördagskväll...
...allt gott!

//Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0