Melodifestivalen 2012 -deltävling 1

Äntligen, äntligen, drar Melodifestival-karusellen igång igen...som jag har längtat! :)

Ni som känner mig, samt trogna läsare av denna blogg, vet ju vilken inbiten schlagernörd undertecknad är...och nu börjar alltså min säsong med några glamorösa Lördagskvällar hemma (tyvärr ej på plats i år!) framför tv:n för att njuta av yran...love it!




-Kvällens stad: Växjö

-Lite snabb-fakta:

*Invånare:
Ca 61 000
*Arenans kapacitet: Ca 5 000 personer
*Kända ansikten från staden: Carl von Linné, Carolina Klüft, Charlotte Perrelli
*Tidigare år som Melodifestivalen varit i staden sedan deltävlingarna infördes: 2002 och 2005
*Artisterna som tävlar i Växjö: Loreen, The Moniker, Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern, Dead by April, Abalone Dots, Marie Serneholt, Sean Banan, Afro-Dite

Vad är Växjö för mig?
- Tyvärr inte mycket mer än "någon stad" som stod som producent i eftertexterna när det visats något program på kanal 1 eller 2 (som det hette på den gamla goda tiden...när man för övrigt bara hade dessa kanaler att tillgå också...jo, jag har levt under en sådan tidsålder...OCH närman bytte kanal genom att gå fram och trycka på tv:n...ve och fasa!)
...och så har de lite konstig dialekt där också...tror jag...

-Förhandstippade: Sean Banan och Dead by April

Har faktiskt inte hört något av bidragen i förväg, blir roligare att inte göra det tycker jag, och därav är min alldeles vilda gissning att dessa två står som segrare ikväll...då den första artisten nog lockar med humor och allmän "slag-dänge-attityd", men där jag självklart håller på de sistnämnda grabbarna!

-Kvällens intressantaste: Thorsten Flinck


De tävlande artisterna i Växjö

Mys-morgon och sedan en runda på stan, fortfarande med kvicksilvret i botten men mycket folk i farten.
Uträtta nödvändigheter...

I skrivandets stund sitter jag dock åter hemma i goa stugvärmen, poppandes musik "for the feeling" och omgiven av levande ljus...och min käresta förstås ;)

Har nyss preppat finfin tapas-middag som kvällen till ära består av en hel hoper med gamla favoriter, samt några nytilkomna smaker;



Rostade majs och vitlök för att sedan mixa ihop allt till en god Majsaioli


För-stekning av Tandoorikyckling som blandas med yoghurt, i bakgrunden Chorizo i Sweet Chili


Köttbullar preppade med vitlök som serveras i en het tomat- och basilika sås


Johan förbereder
Cheddargratinerade Jalapenos inlindade i bacon

Det serveras även: Grillade ost-och lökfyllda TortillasSallad, Nachochips, Guacamole, och spicy-dip...
...med andra ord; en riktigt grym Schlagermiddag!


Köpte även hem en ask jordgubbar och sitter nu och laddar inför kvällen med en gubbe (modell STOR!) i ett glas med ljuvliga bubblor...Lördags-lyx it is!
Tänkte även kolla in Go´kväll Svt för att ytterligare bättra på den härliga helg-stämningen :)

Kanske blir det utgång efter schlager-yrseln också...har funderat på lite olika alternativ, men inget klubbat...så det får helt enkelt bli ett senare beslut.

Hoppas Ni har en helt underbar kväll gott folk...skål!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0