Vykort...

...från den vecka som passerat sedan senast skrivna rader.

Stockholm


http://www.harrybjames.com/


http://www.undici.se/

Efter en uppladdning på mysiga hotellrummet var undertecknad redo för Stockholmsnatten!
Mötte upp med min kära Johan (efter Amaranthes gig på Annexet) mfl i en taxi för ett första stopp på klubben Harry B James där det bjöds på livad stämning, samt toner av det hårdare slaget...

Vidare sedan till...ja, ovanståendes motpol kanske (?)...gamla "Brolin-klubben" Undici, där det vankades ett enormt tryck både på röda mattan utanför, samt inne i den (minst sagt) knôfulla lokalen.
Djurgårdsspelaren Andreas höll hov med både bord och drinkar...och det blev en redig festnatt i glada (både nya- och gamla) vänners lag vill jag lova..! ;D
Natten var ung...




På väg





Stockholmsnatten var ung ja, men Yours trouly var gammal...
...mycket troligt ialla fall...med tanke på att jag försov mig och missade mitt tänkta morgontåg tillbaka till Norrland (!!!)
Tids-pessimisten som aldrig...och då menar jag verkligen aldrig...försovit sig så pass att jag missat något.
Ve och fasa...och Ni som känner mig kan ju tänka Er vilken kalabalik som uppstod då jag yrvaket (läs; bakis de luxe) tittade på klockan liggandes i hotellsängen och insåg att tåget gått (utan mig!) för 3 minuter sedan..!

Well...det går ju, som Ni vet, oftast fler tåg... ;p
Det hele löste sig (thank god!) med ombokning och bara ett par timmars försening.
Tåg och buss mot hemtrakter en solig vårdag...och ovan; den bedårande utsikten från Höga Kusten-bron.

En grymt kul helg som avrundades med total utmattning hemma i tv-soffan!


Hemmaplan





Zzzova...gymma...vardag igen.




Hockeyfajt hemma i tv-soffan med min kära, en folköl, samt ett bittert konstaterande att SAIK missade det i år...igen...









Galet intensiv (ja, stundtals i alla fall) men ack så underbart rolig jobbar-vecka på Svt med Go´kväll..!
Där vi gästades av, bland andra, glammiga (och lättsamt härliga!) Catrin Streete som berättade om sitt liv med klanen Bin Laden. Passa på att spana in hennes blogg på;
http://www.finest.se/userBlog/?uid=48771&beid=2099859
Sportlegenden (?) Jacob Hård, dokumentärfilmaren och den starka kvinnan Nahid Persson Sarvestani, samt finfina flickorna Johanna och Susanne som stod för massa gottigheter..!
Ljuva toner bjöd Frida Hyvönen och Fibes, Oh Fibes! på...och programledarrodret rattades av supertrevliga- och allt igenom rutinerade Pekka Heino.
Vilken härlig vecka! :D




Väldigt, väldigt, glad bidde jag också av denna fina present som jag fick av underbaraste Maud (sminket i Svt-Umeå´s själ och hjärta) "bara en helt vanlig jobbar-dag"...TACK, den passar mig alldeles perfekt! ;)








Lite sömn och mycket jobb avrundades sedan med en go aw, samt en påbörjan på helgen i skön hemma-de luxe-stil...
Helgens två test-öl ovan.

Den första:
- En amerikansk variant av öl (?!)...fantastisk lättdrucken...nästan lite läsk(ig)aktig i smaken...ingen jättehit...alls.
Den andra:
- En svensk öl...gillar designen mer än smaken...som består av...järn..? Ingen hit, inget åter-drickande...alls.


Snöfall och en undran...var är våren..?!






Matlagning;
Egenkomponerad Räkcocktail med en fräsch sallad och inspiration från veckans tv-tips, påbörjan av en Tomatrisotto som ska serveras tillsammans med grillspett med Chorizo, Citronmarinerad Kyckling och Paprika, samt gott bröd och home made (vad annars? ;p ) Aioli till.
Dessert?
Ja...inte bestämt i skrivandets stund, men det lutar åt antingen praliner eller "något" bärigt och knäckigt med glass till..?


Så, kära läsare, en vecka har alltså passerat...med allt vad det innebär...och jag sitter i hemmets lugn och knappar.
Snön (nej, nej, och åter nej!) faller utanför, men inne i stugvärmen brinner ljusen och de goda dofterna från middagsförberedelserna blandas med toner från radions rockkanal.

En lugn helg med "inga planer", vilket då kan innebära allt ifrån mysig hemmakväll till lite livligare pub-besök med musik-quiz i fokus...det återstår att se helt enkelt...
Lördag -it is!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0