Stockholms-serenad

Regntunga skyar, en intensiv men ack så rolig dag, ömma fötter och ett virrvarr av tankar...
En lång och varm dusch, lite piffing, mys framför brasan i hotellobbyn och ett glas bubblor gör susen.
- Fredag it is!




Tuff tuff tåget anlände i precislig tid (!) till Hufvudstaden i den arla morgontimman och undertecknad var lätt sleten efter endast några få timmars sömn på den hårda britsen (i stundtals sjuk lutning!), men väl så peppad och förväntansfull inför dagens bravader!

Stockholms-morgon i grådis.
Släpande av väska de (inte fullt så många) metrarna till Scandic Norra Bantorget, mitt "hem" för de kommande två nätterna.
http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Stockholm/Hotels/Scandic-Norra-Bantorget/



Till min stora glädje kunde jag checka in i ett finfint rum alldeles på direkten, och hann således med världens kanske skönaste dusch innan det var dags att ta tag i dagen och bege mig iväg...



Härliga hotellsängen och utsikt över takåsarna...


...så, iväg det begavs...
Traskandes, stundtals med hjälp av gps:en (than god för denna uppfinning!), längst Strandvägen mot Gärdet och husen tillhörandes Sveriges Radio- och Television.




Tids-pessimist som jag är så var jag ju där alleles för jättetidigt (men hallå...hur vet man hur lång tid det tar att gå från typ Drottninggatan då man vägleds av en blå boll på iphonen..?!), vilket i och för sig inte var ett problem då jag hann med att anmäla mig ordentligt och sitta ned för att reflektera och landa lite...och ladda.
OCH även fick mer tid me "the boss" ;)



Varför?
Har jag skrivit det?
Nja...kanske inte fullt ut...men ett möte med chefen för- och makeupartisterna på Svt hägrade för möjligheten till jobb i sommar...och kanske (?!) även en tid efter det...

Well..."the boss", som för övrigt var en mycket vänlig och tillmötesgående kvinna, mötte så upp med undertecknad och guidade mig genom studier/or (?) och loger...stort...både mentalt och fysiskt...

Var bara tvungen att ställa frågan;
- Hur många steg avverkas det egentligen här under en dag?
Och fick svaret;
- Vi hade en värdinna med stegräknare som kom upp till 13 000 steg...och det var bara på några få timmar innan lunch (!)

Så ja...det är en byggnad...det är det.

Väl inne i den alldeles nybyggda makeup-delen blev jag varmt välkomnad (till och med bjuden på kaffe, och en pizza-slice från dagens tv-kock..!) och glatt omhändertagen.
Det visades smink, scheman, rutiner, och sedan fick även jag och anställda lite tid över för att sitta ned och bara "tjôta"...kul!
(intressant att se hur det jobbas i samma företag, fast på annan ort)
Efter det följde ett kortare och mer privatare samtal/intervju med chefen.

...
...
...
(tillfälligt avbrott för det långe telefonsamtalet)

...well (igen), summan av kardemumman; ingenting är "svart på vitt" då schemat för sommaren inte är lagt än...men jag är varmt välkommen om...nej, när...vi flyttar ned (för så verkar det ju vara spikat nu?!) då det de på Svt ser ett behov av mig som makeupartist..!

Oh...gillar verkligen inte att ta ut saker i förskott...men det låter ju onekligen bra det här...hoppas!

Stressa, stressa, stressa...buss och iväg för nästa möte med Manpower...även det positivt givande.

Kortfattat; inget fastställt datum för "vad jobb som kan tänkas" (och inte heller jag kan delge ett datum i nuläget), men de ser mig gärna som anställd via dem...och ja, "någon form av jobb" (med tanke på en bred kompetens) ska nog gå att lösa... ;p

Glad i själen av positiva möten med trevliga människor, och fortfarande alldeles tank-förvirrad, så tog jag en paus för en lunch och reflektion inne på NK.
Hade även fått bra tips och kontaktuppgifter till intressanta personer, så en del telefonerande bidde det också...
...nu kör vi så det ryker! ;)
Men visst, det är svårt ibland...det ska inte förnekas...men hellre ett "nej" än vetskapen om att inte ens vågat försöka...




SEDAN...lite shopping!
Mest fönster-varianten i och för sig...
MEN, ett par glammiga tights i modell "party-silver" fick följa med i kassen hem.























Not my ass...

PLUS, diverse ätbart från en av de sakerna jag älskar med Stockholm; ICA- to go



Kvällning nu...svårt att säga...men en skymning då dagen mest färgats i olika gråa nyanser..
Hotellets bar börjar fyllas med folk och Fredags-feelingen är påtaglig.


Shyssta lampan i hotellets spiraltrapp

Funderar lite på vad kvällen kan ha att erbjuda..?
På ena sidan hotellet ligger en "Essens och likör butik", och på andra sidan (huset) huserar både en dansskola, samt finfina Le Bon Palais...
Jaa...softisch på hotellet är absolut inte helt fel (läs; grym sovmorgon imorgon), men man vet ju aldrig..? ;)

Hursom...det kvittar...för vilken dag det varit!

Fredag den 13:e..."otursdag"...tror inte det va..? ;)
Allt blir vad du själv väljer att göra det till...

Önskar Er allt gott i världen!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0