Stockholms-snö

Gårdagens regntunga skyar övergick under den gångna natten till ett snöoväder utan dess like..!
Synen som mötte mig då jag vaknade och tittade ut genom fönstren imorse var allt annat än behaglig.

Inga behagliga miner var det som mötte mig ute i vimlet på de Stockholmska gatorna heller, där mina med-strosare kurade ihop sig under paraplyn som skydd mot hård vind och väta, samt parerande mellan vattenpölarna.
Hela Drottninggatan var inbäddad i en slaskig sörja av blötsnö och smuts...ingen vacker syn.




Alltså; en perfekt dag för undertecknad (minus stelfrusna fingrar och flaxande paraply) att spendera inne i diverse butiker för att spana på allehanda "vill-ha-grejer" ;)
Några små inköp bidde det, men till största delen så var det (precis som igår) mest fönster-shopping som gällde...



En helt underbar handkräm och ett kedjebälte fick åka kasse...


Inne i Hötorgshallen mötte jag upp med min älskade Johan som anlänt med ett försenat flyg från Umeå.
Tillsammans strosade vi runt lite och hann med en god kaffe inne på PUB/Urban Café, innan han var tvungen att bege sig mot Globen och förberedelser inför kvällens spelning med Amaranthe...


Mycket gott (och starkt!) kaffe


http://www.globearenas.se/sv/evenemang/18733/22415/takida.aspx


Kvällens spelning genomförs på Annexet tillsammans med Livingstone och Takida


Själv traskade jag tillbaka till hotellet där jag nu sitter bekvämt parkerad och knappar...

Tv:n står på Slutspelshockey (kom igen nu SAIK, skärpning..!) och utanför har väderleken lugnat sig och börjat klarna upp...ja, jag kan faktiskt ana solens strålar där bakom molntäcket och hoppas på en nederbörds-fri kväll (!)

Gårdagskvällen avrundades relativt lugnt.
Var alldeles för trött för att bege mig ut på något "galej" och tog istället trappstegen ned (bara det var ju en ansträgning ;p) till hotellets restaurang och pub.
Rätt mycket folk var samlade där och (för att göra historien mycket mer kortfattad) så blev jag faktiskt medbjuden på hela tre (!) fester;

- Sugarplum Fairy på...nånstans..?
- MC-fest
- Gay-klubb

Det sistnämnda var faktiskt det som lockade mest, mycket med tanke på det trevliga sällskapet, men det fick ändå bli ett "nej, tack" från Yours Trouly som trivdes gott med en öl i baren, samt diverse nyhetsuppdateringar




Har i skrivandets stund inte riktigt bestämt mig för om jag senare ska bege mig mot Globen-området och kvällens konsert.
Takida är väl inte några jättefavoriter på min lista direkt (Amaranthe är ju alltid bra...men också sedda ett antal gånger) och jag känner mig mer sugen på andra typer av festligheter som denna storstad kan erbjuda...
...vi får väl se helt enkelt..? :)
(måste medge att jag även är rätt trött...och just nu känns det gudomligt skönt att bara landa och mysa på hotellrummet)

Ska ladda om och är nog ändå lite smått sugen på Les Bon Palais ikväll...
...där jag för övrigt just nu ser rakt in genom fönstren till deras kontor (?) där "någon" sitter i en vit kockliknande outfit.
Kan det vara Bygglovs-Matte...även nattklubbschef?
Kan det vara en aning celebrity-spotting?
Eller...kan det "bara" (högst troligt) vara en alldeles "vanlig" anställd..?
;p




Nu ska jag hälla upp ett glas rosé och krypa upp i sängen, bläddra igenom några tidningar och bara njuta...

Kanske blir det ett senare återskrivande ikväll, kanske inte...hursom så hoppas jag att Ni har en finfin Lördag!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0