Påskafton 2012

Dagen startade tidigt med (ännu ett) uppvaknande till klarblå himmel och strålande vårsol!

Svepte morgonkaffet och packade in mig med min kära sambo i vårt tillfälliga vrål-åk (jo, med tanke på hur den kärran låter och lever om då det pressar på gasen så...) för att tillsammans bege oss ut på vägen mot Lycksele och påskfirande.


Det vita vrål-åket = en liten skåpbil (!)...enda kärran de hade kvar på hyrfirman då vi var ute lite i "sista minuten"...men ja, den duger och så länge vi tar oss dit vi vill så... ;)

Barmark, nästintill noll medtrafikanter, samt högljudda toner som blandades med tinnitus-varnings-mullret från bilen...och vi var framme i "Lappstockholm" på dryga timmen.

Ett direkt stopp med besök på Dollarstore, samt några andra nödvändighets-butiker.

Ytterligare ett stopp för att hälsa på hemma hos min andra kära Johan, som just ätit lunch med sin underbara lilla Johannes (!), för de senaste uppdateringarna, ett snabbt "hej" till mamma Diana som kom hem från jobbet, samt en önskan om en Glad Påsk!

SEDAN så var det stopp...stopp.
Ja, i alla fall för idag...då vi så slutligen parkerade åbäket till bil utanför Granitan.
Äntligen..!

Återseende, kok-kaffe, ostmackor, mys-katten, njuta i solen ute i en stol på altanen, och även uppvaktas med finfina påskägg fyllda med gottigheter :)


Mitt och Johans "ägg-byte" (i år fick jag det stora! ;p), där han fick ett kärleksfullt rocker-ägg (och en jättehare i choklad) med sitt favoritgodis och ett presentkort, medan mitt ägg var fyllt med smarriga praliner och ett glammigt partylinne i guld...inte illa!


I skrivandets stund sitter jag nu gott placerad i tv-soffan omgiven av hejarrop och kommentarer från far och käresta.
Är ochskå själv lite lätt stissig...dels av allt socker som pumpar genom mina vener och artärer, dels även av den pågående- och avgörande hockeyfajten; AIK-SAIK
Kom igen nu Skellefteå, visa vilka som äger!!! :D

Inne i det närliggade köket förbereder mamma för den stora påskmiddagen, och alla de rätter som dukas upp på bordet ser så frestande ut att jag verkligen längtar efter att få sätta mig ned och njuta av allt det goda tillsammans med mina nära och kära


Några av de godsaker som är på väg att dukas upp...

Försöker tappert varva bloggandet med hockeytittandet (det går bra för Norrland nu!), samtidigt som jag också smakar av dagens enda (för mig) påsköl;



Jag gillar ju verkligen Mariestad vanligtvis, så det kom inte som någon direkt förvåning att jag skulle uppskatta även denna påsk-variant av ölet...godaste av alla jag testat de senaste dagarna får jag konstatera.

Senare, efter ett (skulle jag tro) matkoma de luxe, så är planen att bege oss ut för att träffa några vänner och kanske också besöka det enda utestället som är öppet (?) här i staden ikväll; RockpubenHotell Lappland ;)

Men nu...dags att vända blicken från dataskärmen och fortsätta njuta av denna härliga Påskafton och allt vad den har att erbjuda...

...Glad Påsk önskar jag Er!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0