Regn-rusk-kväll

Inne i vardags-lunken igen...

Fast inte så mycket "lunk" idag i och för sig...näe, mest ett stretande mot de enorma vindstyrkorna som pinat staden ( behöver jag säga att ännu ett paraply fallit offer för värstkust-vädret..?!) och ett tappert försök att undvia de värsta regnskyarna.

Tillbaka till kontorsjobb efter en "semester-dag" igår, då jag var på skolan hela dagen och informerades av Skatteverket om företagande med mera.
Inget nytt under solen för undertecknad, som ju redan startat -och innehar sitt egna företag, men däremot en bra möjlighet att ställa lite frågor och boka in ett möte för huruvida jag ska ändra verksamhetsinriktning, samt lägga till -eller ändra namn.

Gjorde min plikt på Nordea-kontoret och hastade sedan vidare till Makeupstudion för en eftermiddag med information om studiofotografering (inget jättenytt där heller med tanke på tidigare utbildning i foto ;p ), olika ljussättningar, samt hur makeup samspelar med/i olika ljus och filter.
Sminkade-testade-fotade-bedömdes.
Temat, som mest riktar in sig mot reklam, fortgår resten av veckan...





Efter lektionens slut hann jag med en snabb (väldigt snabb och intensiv!) kort-visit på gymmet och sedan var det hem för att få i sig en sen och bälbehövd middag..!

Sitter nu uppkrupen i soffan, insvept i mys-filten, med levande ljus tända i mörkret då regnet och vinden piskar mot fönsterrutorna...bus-väder de luxe!

Hade gärna underhållits av kvällens fotbollsmatch, eller bara något annat se-värt program...men nåt är knas med tv-sändningarna...inga signaler som går fram...och ja, på rutan syns nu 4 stycken gröna prickar...samt en ensam gul prick som står och blinkar..?
Kanske betyder det något? Kanske är det en hemlig morse-kod? Kanske är det bara för att irritera eller hålla förhoppningarna om att det snart ska fungera vid liv?
Kanske är det lättsam underhållning för vissa..?

Roar mig med nätet och lite läxa så länge...

Allt gott!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0