På Personlighetsfronten

Lång tid ingen sedd...
...nedan följer senaste nytt med utgång från personlighetsfronten under den vecka som gått;

Lördagspartaj!


Midnattsloppet gick av stapeln i staden...

...jag och min kära bevittnade det hele från en skön och lagom lazy plats på Hard Rock
( där det även hanns med lite bilspel kvällen till ära...)




Mmm...Mojitos!



Resa!


Bokade en resa till London och julhandel ;D
Det är nämligen så att Johans sista spelning på turnén med Amaranhte och Hammerfall infaller den 12/12 i staden, och då kom vi på idén att kombinera ett schysst turnéavslut med några mysiga dagar i den Engelska hufvudstaden för oss att bara njuta av...längtar redan!


Photoshoot!



Fick tillfället att genomföra en TFP tillsammans med professionella fotografen Johan Carlén och min egen kära Johan.
Bilderna ska användas i sponsor-syfte för Fender, där min del i det hele blir att jag stått för makeupen, samt får bilder (mestadels close-up) till min egen portfolio...gott!
Ovanstående bild är dock en "plo"j i slutet av sessionen...men visar ju helt klart att "white men can jump" ;)


Ny leksak!

-men den har jag ju redan berättat om i tidigare blogg-inlägg...finfin är den att knappa från i detta nu!


Hemsida!



I samband med utbildningen -och på vägen till Professionell Makeupartist ska det beställas visitkort (spanar på olika layouter) och fixas med hemsida...
Har i nuläget köpt en domän och ska upprätta en hemsida;
www.maryly.se
Syftet är att marknadsföra mig själv som Makeupartist, samt koppla samman det med en blogg om arbetet/makeup och diverse annat smått och gott...stay tuned...
...under uppbyggnad, som sagt!


Krasslihet (!)

Men det är så tråkigt att skriva om...så det struntarjag i...


Idag!

Sov jag ut...
Bryggde starka koppen morgonkaffe och tog itu med lite piffing av mig själv som delvis bestod i övning av makeup; Sotning.


Relativt blek bas, rökig sotning av ögonen vilket då också fick matchas med en blek-rosa rouge och rätt så neutrala läppar, kalla toner allt som allt.

Förmiddagens piffing och allmänna hema-häng efterföljdes sedan av en runda ute i staden och en uppdatering av diverse butikers utbud och nytillkommna höstmode.
Det var ett tag sedan jag var ute ch spanade...det märktes helt klart...men åh vad jag älskar höstmode och det kliade i fingrarna kan jag säga (!)...får verkligen tänka efter och välja ut favoriterna till eventuellt kommande shopping-kasse här inser jag...

Stoppade för en fika på NK, där det också bjöds på modeshow med höstens godbitar...mycket päls (oäkta hoppas jag på -och propagerar för!), metallic, bohemiskt, flätor, höga klackar, samt diverse andra påhittigheter;


Tvågs-mask i guld..?!


Pink lady!


Slå klackarna i...huvet?

Mötte sedan upp med min kära, som kom direkt från jobbet, och tog ett glas gott ute i solen och folkvimmlet.
Inhandlade lite nödvändigheter och begav oss sedan åter hemåt för middags-prepp och landa lite.
Vilket jag gör i detta nu...

Får se vad denna Lördag, en vecka senare, har att erbjuda...inga direkta planer såhär i skrivandets stund...

Lev å må!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0