Dag med Drag

Tack alla Ni fina för tröstande ord och hälsningar, det värmer ♥
Livet går vidare och minnena lever kvar...




Sista arbetsdagen på Nordea avslutades igår...en liten gnutta vemod, men en stor portion lättnad.
Bjöd på uppskattat avskeds-fika, fick presenter, lyckönskningar och lämnade allt och alla nöjd med flaggan i topp!
Dags för ett nytt kapitel i livet nu...nya tag, nya möjligheter...

Min första dag som Makeupartist på heltid, som faktiskt är en semesterdag jag tagit ut för att korta den sista jobbarveckan, började med uppstigning i den arla morgontimman.
Sedan följde;

- storstädning av lyan
- gå till bageriet och handla nybakat bröd till frukost
- plugg
- piffing
- en runda på stan
- skola
- tvätt
- löprunda
- handla lite och hämta ut beställd vinterjacka
- middag

...och så äntligen en stund i kvällningen med levande ljus och soffa-softet framför tv:n.
Semester-dag var det ja... ;p

För att återkoppla till det här med Makeupartisteri på heltid (åh, så bra det känns!) så följer här nedan några bilder på de sminkningar som sysselsatt mig under veckan med temat "Scen";


Visitkorten har äntligen anlänt!


Sara och jag sminkade varandra då lektionen var "30-tal"


Emma och jag sminade varandra då lektionen var "Kabaré/Showmakeup"
(jo, jag tog vagnen hem i makeupen och fick lite blickar hehe...)


Dagens lektion var Dragqueen-makeup och min snälla, underbara Johan ställde upp som modell och fick genomgå en finfin förvandling :)

MYCKET av allt skulle det vara...min kära fick pröva på att få ögonbrynen övervaxade och enorma lösögonfransar fastlimmade...och allt annat där emellan (!)


Före -och efterbild på fina Johan


...Joline(?!)

En stor eloge till min karl, samt alla de tappra männen som kom till oss på Makeupstudion idag och satt modell.
En tidskrävande och inte helt "självklar" situation där de fick stå ut med mycket nytt och ovant...stort tack och all respekt för att Ni vågade!

En lång, men rolig, dag har det varit och tröttheten gör sig påmind...
Ska krypa tätt intill min älskade och mysa tryggt inne i värmen, medan mörkret och den täta dimman som intagit staden vilar utanför i höstnatten...

God Natt

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0