Höstsol

Mmm...det doftar så gott av nybakad äppelkaka med kanel och ett knäckigt täcke så Ni anar inte!

Gott var det att mumsa på den också...dock, inte hela härligheten (!) då den bakades i syfte att bjudas på då jag slutar mitt jobb på Nordea på Onsdag.




Gårdagskvällen;

Blev bjuden på god mat och dryck ute på Vasastan av min kära <3
Mysigt att sitta och äta tillsammans i höstmörkret ute på den inglasade serveringen, innan det sedan bar iväg för ett stopp på Dansforum där vi firade Mike´s 2-års dag i Sverige! ;D


Kyckling och grönsaksspett på en bädd av tomatrisotto för mig, och Entrecote med grönsaker och klyftpotatis för Johan...yummie!


Fri bar och partyglada människor ;)


Söndag...idag...

Började ovanligt tidigt...redan vid åtta-snåret faktiskt...lite oväntat..?
Well, så kan det va...käkade frukost och efter lite vila så bestämde vi oss för att sticka upp till Härlanda Tjärn för en redig runda...sagt och gjort!

Strålande sol, varma (!) vindar, flera plusgrader och en riktigt härlig höstdag att ta sig an spåret i skogarna.
Vi blev positivt överraskade då det visade sig att vi avverkade milen på bättre tid än förväntat och sedan även orkade med (mestadels promenerande dock) ytterligare fem kilometer hem igen.
Var ett tag sedan jag rörde på mig nu, så det var minst sagt välbehövt!




Eftersom vädret visat sig från sin bästa sida denna höstdag så fick tröttheten som smugit sig på efter rundan läggas åt sidan för att istället ge plats åt en upp-piffning och en runda ut i staden.
Mycket folk ute även idag och några stopp blev det både här och där...bland annat för att kolla in ett potentiellt sko-köp, samt en modevisning som hölls i Nordstan.



Som kompensation (?!) mot förmiddagens nyttigheter, så följde eftermiddagen sedan med mumsig takeaway-middag hemma, samt en hel del frossande i kakor, muffins, chips och dylikt... ;p
Ja, ja...är det mys-söndag så är det!

Sitter nu på min söndagsslöa plats i soffan, planerar att fortsätta mysa och funderar på att avrunda kvällen med en bra film...
...allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0