Flowet

Återigen; outdoor-blogging!
Eller ja...outdoor-indoor-blogging då jag, precis som föregående Lördag, befinner mig på mysiga (och bloggvänliga!) Fröken Olsson´s Kafé :)

Dåligt med uppdateringar, jag vet...men dagarna går snabbt nu...ja, riktigt rusar iväg gör tiden och det är mycket som ska slutföras -och styras upp med jobb, utbildning, slutprov, packning, flytt, turné, nytt jobb och allt vad det nu rör sig om hör framöver..!

Jobbade sista Fredagen på Nordea igår, så nu återstå endast tre (!) jobbardagar att avklara innan jag sedan kan ägna mig åt Makeupartisteri på heltid...gott!
Och vad gäller det sistnämnda så tänkte jag bjuda på lite tillbakablickar på vad det sysslats, både på Makeupstudion och hemma, med under veckan som gått...


Så här roar vi oss, jag och min kära, en vanlig hemmakväll...
...nejdå, det testades "snabb" och aningen oseriös barnsminknings-läxa a la Mc Donalds typ...
;)

Temat för veckans sminkningar har varit Mode/Trend/Catwalk;


Jag har fått mig ett par riktigt grymma bryn av Viktoria...en trendsminkning där det oftast är en eller två detaljer som sticker ut.


Uppgift; kopiera modebild. Jag sminkade Emma efter en bild i Elle med blek bas, svaga skuggor och fokus på bryn och shading


Själv så fick Yours Truly bli en kopia av denna bild...


Delprov
; Programledare-makeup på äldre modell
Tid; 30 minuter smink och 10 minuter hårstyling


Annica på jobbet skulle leda "Så ska det låta" (!) och jag sminkade henne i relativt ljusa aprikosfärgade toner med mjuka skuggor och glansiga läppar, samt en hårstyling med två inbbakade flätor och lite tupering av hennes redan självlockiga hår


Manlig Catwalk
Vanligt förekommande makeuper är; sotningar, rinnande sotningar, "död"-look, röda ögon utan barriärer etc...

 

Min fina Johan kom och satt modell för den manliga catwalk-makeupen som jag la åt det ”rockiga” och ”skitiga” hållet, i en sjukligt blek ton med fokus på ögon och raka linjer. Blev riktigt nöjd över resultatet!


Fransförlägning
Har tränat på Frans i hemmet framför tv:n och svurit otaliga gånger över eländet med att genomföra en lyckad fransförlägning..!
Strå för strå ska de fejkade fransarna först doppas i lim och sedan appliceras med pincett (vassa specialare) på den riktiga ögonfransen.
Det sätts cirkus 80-100 strån per öga...piller-göra de luxe!


Övningsdockan Frans...limkletad, stucken och (tack och lov) tyst och känslolös...

Så, ni förstår ju kanske att jag gått och gruvat mig för detta Fredagens prov, då det så var dags att sätta dessa fransar på en livs levande människa och genomföra en lyckad fransförlägning...
Jag var så nervös att jag hade ont i magen (hade nog lyckats elda upp mig lite onödigt extra också då det inte gått så bra med Frans) och var tvungen att stämma av med min modell om hon var helt okej med att resultatet kunde bli...skit  (?!) och i sådanafall vara tvungen att gå hem utan fransar?
Det var hon...hon var helt lugn och även helt säker på att jag skulle greja det hele galant...

...vilket jag också gjorde! ;D


Före -och efterbild på min fina och tålmodiga modell, som fick ligga helt stilla med tejpade underfransar och blunda precis hela tiden behandlingen pågick (drygt två timmar)
Lite skakigt ibörjan innan jag kände att jag fick in ett "flow", såg några saker efteråt jag kunde gjort bättre men är i det stora hela nöjd med resultatet som gick alldeles över förväntningarna..!
Nöjd var också modellen och det här (som jag inte alls tänkte ge mig in på först) kommer jag absolut att fortsätta jobba med
:)


Efteråt var det dags att bege sig från skolan, andas ut och lugna nerverna lite med en god aw på kära Hard Rock, ett gott glas och en bamse-tallrik med nachos att mumsa på...välbehövt!
Dock en väldigt lugn Fredagskväll som avslutades med filmtajm hemma i tv-soffan...välbehövt!

Latten el grande är nu uppdrucken och jag ska strax packa ihop mig här och bege mig ut i Lördagsvimlet...MYCKET folk i farten, löningshelg som det är!
Gick in en sväng i Nordstan, men gick ut lika fort igen då det knappt gick att ta sig fram bland massan och de glödande kontokorten...

Har ändå lite ärenden som måste uträttas och butiker som ska besökas, så det är bara att stålsätta sig (!)
Möter även upp med Johan då han slutat jobba och handlar lite nödvändigheter innan det bär hemåt för att landa ett tag innan kvällens eventuella bravader...


Hittade dessa i mataffären...ja, ni ser ju själva...ett givet namn, ett givet köp ;)

Vi är bjudna på fest på Dansforum, samt funderar även på att sticka ut och käka indiskt innan.
Bokmässa är det i stan och det händer även en hel del andra festligheter i helgen...bara att välja och ta för sig, vilket det känns som att de flesta kommer att göra...party-helg it is ;)

Jo, glada nyheter bidde det också då jag fick ett telefonsamtal från pappa i förmiddags, där han ville meddela att det "löst"sig med flyttlass från Göteborg upp till norr (en tung sten föll från mitt hjärta!)
Han åker nämligen ned med några vänner som ska köra ett lass ned, stannar några dagar och hjälper till och sedan kör vi tillsammans upp igen...lätt, smidigt och heeelt underbart...så otroligt tacksam.
Jag har sagt det förut, jag säger det igen; jag har världens bästa föräldrar!

Allt gott denna finfina dag, lev å må!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0