Sofflig Bloggning

Sweet Sunday...ja, i ordets verkliga bemärkelse då det i skrivandets stund slött bloggas från tv-soffan kalasandes på en massa sötsaker...mmm... ;)


Bland annat så mumsar jag på en utav mina favvisar; Polly, som nu kommit i en ny "rockigare" tappning a la Dregen som jag ju bara var tvungen att testa...ingen jättehit som slår orginalet, men gott som variation :)

Var även ute en sväng på stan tidigare idag och spanade...nu har den börjat...jakten på en ny vinterjacka (!)
Hittade några potentiella kandidater, men ingen som kändes sådär "mitt i prick" tyvärr...well får leta vidare, det blir ju inte varmare precis och i år vill jag vara ute i bättre tid än förra säsongen.

RACE MARINE W KALDVIKA JKT F11 NAVY
En potentiell kandidat...

Regnet bara öser ner, riktigt forsar längst med rutorna...
Rätt mysigt ändå när vi tände ljus, åt en god middag, och sedan tog plats i soffan under filten för att kolla på en gammal dokumentär som jag har tänkt att jag ville återse nu ett tag.

Dokumentären är gjord av Donald Macintyre, en välkänd irländsk journalist, som går undercover och har "Wallraffat" sig in i inte helt ofarliga situationer för diverse avslöjanden.
Just den här dokumentären behandlar ämnet fotbollshuliganer, och jag kan starkt rekommendera den för Er som inte redan vet vad jag skriver om!




Så, att det verkligen är Söndags-känslan som råder i dag är det ingen tvekan om...och kommer att fortsätta råda kvällen igenom.
Mera film, mera läsk, mera gottigheter comin´up!

...Och så ska ju de däringa lösfransarna sättas (strå för strå) på dock-jäkeln (som jag även döpt till Frans nu...) så jag får avlägga provet på Makeupstudion live på Fredag, men det försöker jag skjuta upp och förtränga så långt det nu går... ;p

Hoppas Ni har en skön avrundning på en fin helg gott folk!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0