Offentlig Bloggning

Nu har det varit glest mellan uppdateringarna under den gågna veckan...inga alls närmare bestämt.
Men nu har jag i alla fall äntligen tagit mig tid -och tagit mig ut...sitter i skrivandets stund på Fröken Olsson´s Kafé och knappar, samtidigt som jag avnjuter en god fika och en skön ledig Lördag.

Ska möta upp med min kära Johan som jobbar fram till klockan två och sedan hade jag hoppats på ett glas gott på någon servering ute i solen (den sol som strålade och värmde så otroligt tidigare imorse...som nu tyvärr är dold bakom molntäcket el grande...men som undertecknad alltså fortfarande hoppas på... ;p) och bara ta vara på helg-känslan.
Sedan har jag även lovat honom en finfin överrrasknings-middag hemma...gottigott! ;)

Arbetsveckan avslutades -och helgen inleddes för övrigt med ett gott partajande på Sticky igår där vännerna i Within Y bjöd på releasefest
Många festglada människor, nya bekanta och gamla godingar...fullt ös och en jättekul kväll!



Annars så har det ju, as usual nuförtiden, handlat rätt mycket om jobb och makeuperi för min del.
Men timmar, dagar och veckor flyger förbi och nu har jag bara cirkus en vecka kvar att beta av på min anställning på Nordea...och cirkus en månad kvar till slutproven på Makeupstudion (!)

Kommer nog inte att sakna kontorsjobbet och det ska bli så skönt att kunna lägga all sin tid och satsa ännu hårdare då det nu bara blir fokus på utbildningen.
Det är mycket just nu, men faktiskt bara roliga saker att se fram emot... :)

Lite av det som sysselsatt mig vad gäller makeuparbetet det senaste presenteras nedan;


Melodifestival-makeup med ett "måste" att sminka färgglatt, så jag sminkade Louise i rosa medan hon piffade upp min nuna med grönt ;D


Delprov där uppgiften var att sminka en mörkhyad modell. Fina Manisha ställde upp, tog bussen från Borås och fickbland annat en färgsotning i lila toner

Grupparbete; redovisning av årtionden 70, 80, 90 och 2000-tal


Hippie-chich och Disco-Stu? Amanda och Victoria var snygga som få i sina härliga 70-tals outfits...


Emma och Sara hade gått ut stenhårt med neon-färgerna och visade verkligen på "det glada 80-talet"...


Nostalgitripp de lux för undertecknad! Drog upp troskanterna, målade "härligt" bajsbrun kajal runt de bleka läpparna och dansade in till Spice Girls "Wannabe" tillsammans med Louise för en rejäl dos 90-tal...


Maria och Karolina proppade bh:n full med papper och redovisade ett 2000-tal där det bara skulle vara mer av allt...

Riktigt, riktigt rolig lektion...många skratt och minnen bidde det, samt en liten seriösare pratstund efteråt om hur vi tror att det nu påbörjade årtiondet kommer att se ut, eller vad vi kommer präglas av i framtiden...både vad gäller det ytliga så som trender och makeup, eller diverse världsfrågor i övrigt..?

Veckans sista lektion handlade om Barnmålning, exempelvis på MC Donalds, i köpcentrum eller på barnkalas.
Det sminkades med vattenfärger och jag fick lite tips och trix på snabba och roliga sminkningar för de små... :)


Söt! Jag skulle göra en "snabb katt" på Amanda...men ja, det var lite test hit och dit, samt lite stressigt där i slutet...så jag tror det hele resulterade i någon form av kanin istället... ;p


Själv så testade jag för första gången (på mig själv) en lösfrans-rad gårdagkvällens festligheter till ära...kändes lite lätt ovant att gå ut med dessa till en början, men my god vilken effekt det ger ändå!


Nu är kaffet uppdrucket och det är starx dags för mig att plocka ihop och bege mig ut från caféet för en liten runda i några butiker...
En kul vecka har övergått till helg...och vem vet vad kvällen har att erbjuda..?
På återskrivande...

(PS; jag har inte fattat varför all text blir i kursiv-stil...tryckte nog på nån knapp...kan i alla fall inte komma på hur det ändras och ja...lite irriterande är det...jobbar på det... ;p )

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0