11 September 2011

...och en påminnelse samt en eftertanke att det idag är tio år sedan terroristattacken som skakade världen.
Tio år sedan...åren går...

Jag minns att jag satt i min lilla 1:a i Lycksele, min första lägenhet, och såg på ett tv-program som plötsligt avbröts av extrainsatta nyhetssändningar.
Jag höll andan, såg i direktsändning det andra planet krascha in i tornet, ringde pappa och mamma, följde det hele från start och uppdateringarna dagarna där efter.

Jag förstod att detta var en dag då historia skrevs, en dag de flesta (precis som jag) skulle komma ihåg vad man gjorde och var man befann sig.
Jag funderade också på vad jag skulle tänka på i "framtiden" då jag såg tillbaka på den här dagen om exempelvis tio år...hur skulle världen se ut då? Hur skulle mitt liv te sig?
Och här sitter jag nu.


Har följt SVT´s sändningar från minnescermonin vid Ground Zero från tv-soffan idag...

Tröttheten och krassligheten har annars dominerat dagen, som startade med ett besök på Akuten i Borås...

Hade en jättetrevlig kväll igår med uppdateringar, makeup, festligheter, god mat och dryck tillsammans med vännerna;




Före -och efterbild på Sofie som sminkades a la Marilyn Monroe...

Bubbel och babbel till midnattstimman slog, då det var dags att bege oss ut med taxi ner till city för ett besök på Grand.
Ett besök som uteblev för undertecknad.
Hann bara stiga ur taxin och gå några få meter mot entrén innan "någon" (modell osmartare) kastar en flaska mot mig som går i krasch och jag oturligt nog trampar rakt ned i glaskrosset (!)

Skär upp foten över hälsenan och blöder så mycket så (efter ett kortare rådslag) vi alla bestämmer oss för att åka hem igen, försöka lappa ihop mig och avrunda kvällen...

Vaknar och har ont.
Blöder och inser att plåstren inte lyckas göra jobbet, samt att det eventuellt kan finnas glas kvar i såret.
Därav ett tack till Manisha för en finfin festkväll, och sedan en tripp till Akuten för en lösning på problemet.
Väntan...

Blir tillslut inkallad och ihoplappad...de ville sy, men på grund av att det hunnit gå så många timmar sedan skadan (infektionsrisk) så rensade de bara ut såret och tejpade och lindade så gott det gick.
Det sitter ju på ett svårläkt ställe som ofta är i rörelse tyvärr...
Får ha lite koll på om det "håller ihop", samt inte ser ut att bli infekterat.
Annars -allt väl.
Ja herrejisses...så det kan gå... ;p

Hemma i Göteborg.
Sitter i soffan framför tv:n som jag gjort större delen av dagen...orkar inte så mycket mer.

Mumsat på takeaway-middag som finaste Johan hämtade hem, blåbärsmuffins och jättepåsen (!) med godis...riktigt onyttig och slapp Söndag med andra ord...
Preppar med Alvedon, hoppas på att må bättre imorgon och ska strax se en dokumentär.

Önskar Er en fin kväll!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0