Ro

Lördags-easet...

Lagom utvilad efter gårdagens Fredags-mys de luxe (som avslutades framför en fantastiskt dålig sräckfilm i tv-soffan) så bar det ut för en runda i staden med diverse ärenden som skulle avklaras.

Ett stopp på Makeupstore för att spana på lite nya produkter med lite frågor om ett eventuellt extraarbete för dem uppe i Umeå (?!), ett besök på både Buttericks och Panduro för inköp av penslar och acessoarer till nästa helgs slutfotografering (...hjälp, vad nervös jag blir då jag tänker på det..!), samt en del övrig "stö-shopping"...



Tre olika typer av makeuper kommer att reovisar på slutfotograferingen och dessa är:

- Gör om mig (undertecknad), antingen i en sotning eller Marilyn-makeup
- Valfri skönhetsmakeup på temat färg
- Valfri makeup

Har i nuläget inte helt beslutat mig för vilka det kommer att bli, men det lutar åt; sotning, kvällsmakeup och Kabaré-makeup...där den sistnämnda i sådanafall är den som kräver mest tid, men tror dessa val kan bli bra ändå :)





Sotning, party-makeup och Cabare...nåt i den stilen kanske..?


Ett ytterligare stopp, och en paus mitt i allt, bidde det även på The Dubliner "Dubban" där det verkligen var knöfullt av lördags-glada människor som, liksom vi, avjöt ett glas gott i avslappnad helg-anda.

Hem och förbereda middagen, försöka att undvika läxor och alla "måste-göra-saker" för att istället ha en helt ledig dag, och bara sitta ned och ta det lilla lugna...vilket råder i nuläget.
Vad, Om, Hur, När det eventuellt blir några festligheter senare ikväll får helt enkelt framtiden utvisa...

Telefonsamtal upp till norr och ett besked om att Östersundsposten idag publicerat dödsannonsen för min kära mormor...
En sista hälsning, ett hjortron som symbol för hur mycket hon älskade naturen och allt vad den gav, samt en så talande och vacker dikt...vilken hon själv skrivit (förmodligen "kopierat", men mamma hittade den bland hennes anteckningar och förstod att det var en favorit...ett självklart val) och...saknad...



All kärlek <3

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0