Klippa-Klistra

Nyss hemkommen från dagens makeuplektion tema; Fantasi.

När jag drog min lilla (men ack så otympliga!) trolley längst vägen från busshållsplatsen och hem så var det lite små-skvitter i luften.
Nu, väl hemma, när jag tittar ut genom fönstret så är blåsten och regnt ett faktum...och, jag skojar inte, det regnar verkligen sidleds (!)...hösten är här.

Dagens trend/fantasi-makeup:


Sminkade mig själv dagen till ära...gillar verkligen att det spegelvänt står ON! ;p


Marilyn Monroe-makeup
som 2:a sminkning...utan den berömda mouchen dock...

Utbildningen börjar lida mot sitt slut och redan i nästa vecka (tick-tack tiden går...) är det dags för mig att avlägga mina slutprov (!)
Söker modeller och hoppas på svar! :)'
Har i nuläget inte helt bestämt mig för vilka makeuper som ska gå till slutfotograferingen, men testar och tänker så det knakar...*knak*...

Gårdagens praktik på Åhléns för Lumene gick bara fint.
Kändes väl lite halvt motiverande bara, då jag annars är van att vid jobb (för exempelvis L´Oreal) och få betalt...
Men, det ingick i utbildningen och jag fick faktiskt göra en hel "makeover" på en tjej som gått från blondin till rödhårig (varför?! ;p) samma dag och ville ha lite nya tips till den nya looken.




Onsdagskvällen väntas bli lugn och innehålla diverse läxor som måste avklaras.
Kvällens sedvanliga pub-quiz utgår därför, då även min kära Johan har fullt upp ikväll med rep för Amaranthe som beger sig iväg till Japan och Loud Park för ännu en hejdundrande spelning nästa vecka...inte illa!

Ska strax fixa lite middag, och sedan tänkte jag plocka fram den kreativa ådran igen och sätta mig ner för att klippa och klistra (det var inte igår!) ihop mitt lilla "klippotek" med referensbilder på olika sminkningar att jämföra med diverse kunder och uppdrag.
Ska även försöka att hinna att stämma av "To Do"-listan, samt skapa fler Moodboards att utgå från vad gäller veckans tema...
Mycket nu..och ja, stress-nerverna börjar kännas...men kul är det! :)

Lev å må gott folk!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0