Firande, Gratulationer och andra Bullar...

Trevligt firande och härliga gratulationer är vad som toppat helgen med avrundning, samt den nya veckans start!

LördagsfestligheterHard Rock där vi för-firade min älskade Johans födelsedag med middag och bowling.
Självklart hade jag också ordnat en liten överraskning i form av en redig Long Island Icetea med sprakande romersk eld som den skönsjungande personalen kom in med till "efterrätt"...Hurrar-rop och en skål för födelsedagsbarnet! ;D




Fina vännerna Manisha och Henke var med


Klackarna byttes ut mot ett par fula, men bestämt mer praktiska skor...


På banan


Johan samlar poäng!


Jag och Manisha fällde några äl valda (?!) också ;)

Efter bowlingen bidde det lite span på nattcluben, innan vi sedan gick vidare och avslutade festligheterna på gamla hederliga Rockbaren.

Söndagen var rätt lugn och bjöd på vackert väder.
Det blev en fika med Johan´s familj på Brogyllen, samt en skön promenad denna strålande höstdag...
(måste vara en ovanligt varm höst i år...gillar´t...)


Massa gott!


Vacker dag och en paus nere vid ån...

Måndag och ny vecka!
Kändes aningen konstigt att inte gå till jobbet som vanligt...men bra, mycket bra :)

Grattade min älskade Johan på hans 32:a födelsedag och hade förberett en liten påse med frukost och diverse godsaker för honom att ta med då han i ottan begav sig iväg till arbetet.
Lite lätt morgon-hes "ja må du leva..." och ett löfte om mer firande senare.

Avklarade lite makeup-läxa, några förberedelser inför kvällens födelsedagsfirande och begav mig sedan iväg för lektionen på Makeupstudion, 20-tal och Fantasi var temat för dagen;


Louise och jag spexade loss på varandra


Väl hemma igen (efter skola för mig, och jobb för Johan) så följde födelsedagsfirande med ballonger, serpentiner, spelande ljus (!), bubbel-skål, finfina presenter (varav jag glömde bort en som han istället får idag (!) haha...förvirring...) och en middag bestående av Pannkakor med sylt och grädde.
Hävdar ju att Pannkakor absolut inte är middag...men är vill min älskade ha det på sin födelsedag, så får han ju naturligtvis det! ;D



Lite vila på det hele, innan det sedan blev kaffe med fler gottigheter i form av kakor, bullar och den obligatoriska födelsedagstårtan...sockerchock de lux, men ack så mumsigt!


Make a wish...

Mätta och belåtna tog vi sedan en kvällspromenad och gjorde även ett litet stopp på Glenn Sportsbar, kvarters-puben, där vi skålade yttreligare en gång för födelsedagsbarnet innan vi sedan gick hem för att avrunda kvällen i bästa måndags-mys-stil :)


Tisdagens
underbart glada nyhet!



Sent igår kväll (23:20) så blev jag faster för första gången då min kära storebror Håkan och hans Helena fick en underbar liten tjej ♥
Välkommen till världen!

Vaknade upp med ett missat samtal (måste sovit som en stock!) och ett MMS från storebror med denna lilla vackra...
Allt hade gått bra (men väldigt fort, ca 30 minuter !) och när vi pratades vid i telefon här på morgonkvisten så var det mat-dags och alla mådde prima :)
Ser fram emot att åka upp och få vara en mer "närvarande" faster...inte så långt kvar innan vår flytt nu...längtar!


Dagens firande av det mer icke-mänskliga slaget står ett kärt bakverk i fokus för; Kanelbullens dag!
Och ja...det får nog firs lite det med...med en bulle eller två ;)




Ingen lektion i makeup för mig idag men snart ska ska jag bege mig till Åhléns för några timmars praktik för märket Lumene, något som ingår i utbildningen och betygsbedömning.
Ska bli intressant att träffa människor och testa nya produkter :)

Annars börjar utbildningen till Makeupartist gå mot sitt slut, och redan i nästa vecka går tre slutprov av stapeln och en slutfotografering under den efterföljande Söndagen (!)

Därav söker jag tjejer som kan tänka sig att sitta modell under hela nästa vecka, från klockan 13.45 och ett par timmar framåt på Makeupstudion här i Göteborg.
Jag söker även en eller två tjejer (gärna med erfarenhet) som kan tänka sig att ställa upp som modell på slutfotograferingen Söndagen 16/10 mellan klockan 8.00-14.00.
Vill Du?
Vet Du någon som är intresserad?
Kontakta mig så snart som möjligt! :)

Önskar Er en underbar dag!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0