Nya Tider, Vinter-tider...

I skrivandets stund så har den mörka kvällsnatten sänkt sig över Göteborg och jag huserar för närvarande på Spar Hotell här i Gårda, där jag bloggar från sköna sängen...

http://www.sparhotel.se/hotell/garda/



Efter endast några få timmars sömn...där jag även lyckades glömma bort att klockan skulle ställas om till vintertid (!), så var jag uppe i ottan (före ottan!) och körde igång med det allra sista av ihoppackandet av diverse grejor, samt finalen på flyttstädning och soptömning.

Inpackning (pressning) av det sista in i flyttlasset, ös-regn, snålblåst, och ett mindre kaos uppstod där ett tag...
Dock löste sig då det hele tillslut...
Nu är kära lyan rensad på varje liten pinal och det ekade tomt mellan väggarna då jag sa "hej då" och tackade för den här tiden...



Efter att jag checkat in på hotellet och torkat någorlunda så blev det en runda på stan med pappa med lite små-inköp, samt en mysig fika på Espresso HouseNK för att njuta av den stora latten med deras underbara scones och muffins till...mums!

Har även tagit en promenad nu ikväll, reflekterat över flytten och tagit mig lite tid att känna efter...
Över fem år i Göteborg, med allt vad det har inneburit.
Det har varit på ont och gott, men i det stora hela en fin tid som jag är väldigt tacksam över.
Dock är det aningens vemodigt att ta farväl (även om jag vet att stan står kvar...eller ja, blåser den bort en dag så blir jag ju inte förvånad ;p ) och jag kommer nog känna viss saknad.

Saknar även att min älskade Johan inte är här med mig ikväll.
Även om vi flyttar upp tillsammans, så hade det bara kännts så skönt att få tillbringa "sista" kvällen här och också åka upp tillsammans...
Har i alla fall fått höra hans röst då vi pratade i telefon för en stund sedan, då han rapporeterade sin nuvarande status i Hamburg, samt att allt bara var bra.
Känns skönt att höra...och jag förundras över hur han ibland kan kännas så nära, även fast han är så långt borta...kärlek <3

Men nya tider stundar och imorgon bär det iväg i den arla timman för att avklara de cirka 110 milen med bil upp till norr och vårt nya kapitel där!
Hoppas bara min lille rumpa överlever 12 timmar av sträck-sittning på ett skumpigt bilsäte (?!)

Strax dags att krypa ner mellan mjuka lakan och mysa till mig ordentligt...

Godnatt kära stad, godnatt kära läsare!

// Maryly


Liten vy över rummet från tidigare idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0