Göteborgs-kvällar

Återblick från en magisk gårdagskväll...
...då jag inte bara fick några timmar tillsammans med min älskade, utan även en grym kväll med Amaranthe on stage, pappa och norrlandsvänner vid min sida, samt efterföljande festligheter...lyckat! :D


På väg mot Lisebergshallen och konsert-kväll!


Sådant ska man ha!


Pappa (iklädd finaste tischan!) kollar in tekniken bakom scenen...


Basist-kramen..?!


Hårdrocksposé och telefonsamtal...


Bakom Visious Rumours som värmde upp inför...

...
Amaranthe




Bandet som helt klart ägde kvällen och avslutade med hejdundrande Hunger och eldsprutnings-show denna Göteborgs-kväll till ära!


Lite Hammerfall vid sidan av bidde det ju förstås också... ;)


En goding (eller två?!) i logen efteråt...

...där det även bjöds på diverse fakir-magi av Draco Spiritus...my god..!



Magnus kör nålen (?!) genom armen...



...och Fredrik krokar kinden

Helt galen...kul, och sannerligen oväntad efterfest som började i logen och fortsatte ut och vidare till både ett knö-fullt Rockbaren, samt ett relativt packat (!) Bishops Arms...



Goa Gubbar!


Sen natt, tidig morgon.
Tog en taxi hem med Johan till den alltför tomma lägenheten och hann med en liten fin avrundning innan det var dags för honom att bege sig tillbaka till "bus call" och ut på vägarna igen för att fortsätta turnén.
Det vill säga;åter till Rockänke-status för undertecknad.
Men dock såå tacksam för en riktigt kul kväll! :)

Idag
så vaknade samme undertecknad otillåtet tidigt med tanke på gårdagens bravader...


Mötte upp med käre far och tillsammans spenderade vi en heldag med diverse spotting, shopping (!) och mys-fika ute i staden.
Avverkade pappsens "lista" först, och sedan fick även jag en finfin present i form av ett par MC-boots jag spanat på ett tag och som pappa tyckte "skulle passa perfekt"...


Snajsiga! ;)

Väl hemma igen var det dags att ta hand om det praktiska.
Fortsatt flyttstädning med bland annat rengörande av ugnens grill-galler...vilket absolut måste tillhöra topplistan i "sjukt tråkigaste saker att rengöra"..!
MEN, ordning och reda...vilket i sin tur leder till att jag imorgon bara har "sista touchen" kvar innan det blir inpackning i flyttlasset av de pytte-kvarvarande grejorna, och sedan incheckning på hotell...gott!

I skrivandets stund så är jag nyss hemkommen efter en riktigt god middag med pappa, samt tv-sänd hockeymatch på O´Learys...
(Frölunda förlorade mot Timrå...det märktes...)


Smör-popcorn for starters...


Kol-grillad burgare och Ceasarsallad med grillad kyckling och vitlöksbröd...gottigott!

Sista natten i lägenheten.
Känns...
På många olika sätt.

Imorgon vankas "sista rycket" med flyttstädningen, men tills dess underhåller jag mig med fina Big Fish (älska Tim burton!) och diverse annan natt-tv...

Hoppas Ni har det bra där ute, allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0