Mitt i´t

Åh...nu känner jag tröttheten komma över mig...


Har äntligen satt mig ned i tv-soffan och pustar ut mitt ibland kaoset av flyttkartonger och "gud vet allt" som förtillfället belamrar lilla lyan.
Fortsatt sorterande, plockande och packande mest hela eftermiddagen och kvällning, men nu tror jag nästan varenda lite pinal är nedstoppad (läs; i vissa fall pressad) i det packutrymme som ges(!)
Låg på energi och funderar på om det kanse inte vore en bra idé att slänga ihop någon form av middagsmat..?

Eftersom varenda tallrik, glas och bestick är undanröjda så lever jag primitivt (och slipper därmed disk...alltid positivt!) och intar födan med plastbestick på papperstallrikar i olika storlekar, samt dricker ur blå platsglas varierat med pappersmuggar...hej miljö-vän.





Kyl, frys, och skafferi börjar eka skrämmande tomma och vid rätt nyligen genomförda inspektionsrunda fann jag bland annat; pasta, havregryn, krossade tomater, strössel, diverse kryddor, knäckebröd, russin, sallad, sylt, lök, tomater, äpplen, ost, smör, soppa, några ägg, samt rosévin...
Mmm...vilka läckerheter att kalasa på! ;p
Jag är sugen på pizza.

Lyssnade på radiokanalen Bandit Rock där man fick ringa in och berätta om vilken som var ens favorit-pizza...min favorit-pizza, kvällen till ära, är i sådana fall en pizza innehållandes ALLT...med extra ALLT...
...utom ananas.



Tillbaka till verkligheten från detta mat-delirium...det löser sig nog ;)

Tidig start i morgon mörkret då jag följde min kära Johan till Centralstationen och en liten klump av separationsångest i magen då jag vinkade farväl när han steg på tåget mot Köpenhamn och turnéstart.
Eller...inget farväl, utan "på återseende" som vi säger... <3

Liten löprunda ute i höstkylan följde efteråt och sedan en välbehövt värmande dusch innan det var dags att bege sig iväg in till stan och Salong Unik för att bli ompysslad och piffad...inte helt fel!
http://salongunik.se/

Shoppade även lite "krims-krams" till kommande Halloweenpartaj (har inte varit på en Halloweenfest på år och dar känns det som!) hemma med vännerna i gamla goa Lycksele, med efterföljande nattclub på Hotell Lappland.
Vampyrer är det (inte helt osannolika) temat för festen och det ska bli riktigt roligt!
Spånar på både passande makeup och outfit...




Lite ensamt i mörkret med regnet strilandes nedför rutorna...
Telefonsamtal och tv-underhållning får dominera kvällen, men i morgon anländer äntligen min käre far med vänner och släpvagn efter en (lååååååång) resa ner från norr och det ska bli så kul att ses igen! :)

Allt gott tills vidare!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0