Makeup -slutprovspaus

Löprunda ute i krispiga minusgrader i morgonsolens första strålar.
Tvätt, torka, hänga, vika.
Nybakat frukostbröd.
Redig start på denna "lediga" Lördag!

En dags paus från pågående period av makeup-slutprov och en prepp inför morgonagens tre sminkningar, samt efterföljande slutfotografering.
Har klurat och kladdat, skissat och testat, och äntligen kommit fram till vilka tre makeuper (med diverse acesoarer, samt frisyrer) det blir som får symbolisera ett förhoppningsvis lyckat slutresultat..?

Den första makeupen ut är Sotning, vilken undertecknad ska göra på sig själv (även hårstylingen) och sedan fotas med i svart-vitt.
Har tänkt mig ett uttryck som andas lite 60-tal, något i stil med nedan;



Den anda makeupen är en skönhetsmakeup med temat Färg, där jag tänkt mig en partyaktig sminkning i limegröna vs mörkare gröna toner, med lösfransar och klarröda läppar där tankenoch inspirationen är att den ska andas lite "giftig", lite "orm/reptil-aktig" ungefär som nedan;


Dock är det inte fina Johanna som sitter modell för denna sminkning igen, utan fina Sofia...däremot ställer Johanna upp som modell till...

...den tredje och avslutande sminkningen är valfri, där jag då valt att ge mig på temat Kabarét (!)

Visade ju min "mall" i föregående blogg-inlägg...men har nu omarbetat den en del och känner mig mer nöjd med vad jag i nuläget kommit fram till.
Makeupen kommer att gå i röd-rosa toner och influeras av lite olika komponenter som andas Show, Mask, Asien, Sex och Charleston...härlig blandning va (?!), om än lite "luddigt" uttryckt kanske... ;)



Annars så är jag relativt nyss hemkommen från en runda ute i staden med fika och lite shopping inför morgondagen bland annat.
Fick mig ett gott skratt på vägen ner från Kompassen mot Nordstan, tillsammans med flertalet andra förbipassagerare, då min uppmärksamhet fångades av ett gällt och ilsket hundskall.

Detta högljudda markerandet härstammade från en liten, liten Finnspets-valp (hur kan så mycket ljud rymmas i en sådan lite kropp?!) som passerades av en ack så mycket, mycket större Grand Danois...
Den sistnämde vände bara på huvudet mitt i sitt lugna lunkande och tittade trött på den lille bråkstaken som fortsatte sitt våldsamma gläfsande, samt blottade tänderna tillsammans med små uthopp mot sin (mycket troliga) överman.
Ett komiskt inslag i Lördagsvimlet tyckte vi som bevittnade det hele :D




Hittade även ett nytt nagellack från Isa Dora under rundan, i en härligt metallisk mörkgrön nyans som nu blivit en ny favorit;


Mhm...like it!

Funderar lite på vad jag kan tänkas knåpa ihop till middag..?
Känner inget direkt "sug" efter något...och så är det ju bara så sjukt tråkigt att äta ensam..!
Men, men...äta bör man och så vidare...så jag ska bege mig de tre stegen till kylen för att se vad som erbjuds :p

Kvällen blir troligen lugnet de luxe med lite telefonsamtal, makeupteori-pluggande och soffpotata sig framför tv:n...we´ll see...

På återskrivande!
(pga trolig tristress...)

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0