Makeup-organisering

Inne på andra dagen av en ny vecka, en vecka som går i ett intensivt tempo och där nerverna ligger lite utanpå kroppen ibland känns det som...

Tick-tack.
Tiden är här...redan inne på näst sista veckan (!) av min utbildning till Makeupartist nu, veckan då alla slutproven ska avklaras.
Planera; inlämningsuppgifter, teori-plugg, sminkningar, slutfotografering, modeller, kläder, acessoarer och allt som hör till...

-Onsdag: slutprov i Sotning & Dagsmakeup

-Torsdag: slutprov i Färgfoto i rött platt/mjukt ljus & Kvällsmakeup

-Fredag: slutprov i Marilyn Monroe-makeup & Bröllopsmakeup

-Söndag: slutfotografering med tre teman

*Sotning -makeup och fotografering av mig själv
*Skönhetsmakeup med temat "färg" -på modell
*Valfri makeup -Kabarét-makeup på modell

-Måndag: slutprov i Teori

Intensiva dagar, som sagt, och jag hoppas verkligen att allt går vägen nu när det är så nära till målet..!

Envis som jag är så hade jag i alla fall bestämt mig för att bli klar med alla inlämningsuppgifter till idag (är ju lite att ta igen i efterhand då jag jobbat en stor del av utbildningstiden också...), så jag satt och skrev (och suckade!) till sena kvällen igår...men ack så grymt skönt det var när jag sedan äntligen kunde bocka av allt på checklistan och känna att jag var färdig!
Nu kan jag "bara" ägna mig åt att fokusera på de makeuper som ska avklaras, samt förhoppningsvis hinna bygga lite på hemsidan..? :)

(sedan var det visst en flytt upp till norr som skulle organiseras den med..! ;p)


Oj! Nu kom visst tre karlar (lite oväntat!) in i lägenheten som ska kolla värmeskåp...
...
...
...flytt av otymplig stor-säng som stod ivägen, men det gick bra och allt såg bra ut.
Några finurliga kommentarer från gubbarna och så gick de...


Ja, dags även för undertecknad att ta tag i lite vardags-bestyr och sedan styra kosan mot Makeupstudion.
Idag är det övning inför slutprov som gäller...rätt fritt, så jag tänkte nog testa min kabarét-makeup tror jag..?

Allt gott!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0