Ut ur Dimman-In i Dimman

Undertecknad sitter i skrivandets stund och smuttar på lite bubbel, samt klurar på kvällens outfit..?!
Har i alla fall lyckas komma fram till två kandidater so far...en med 60-tals vibbar och den andra som andas bling-bling metal...typ ;p
Får väl se vart det hele slutar...

Ikväll vankas det festligheter där vi firar lite allt möjligt egentligen, men kanske främst lite för-firande för min älskade Johan som fyller år nu på Måndag :)
Hard Rock
is the place to be...i alla fall till en början...där vi ska äta middag med Manisha och hennes Henke innan det sedan blir bowling och natt-clubbande (kanske även en poteniell pub-runda?)...kul!





Annars så har det varit en rätt produktiv dag för Yours Truly måste jag säga.
Tidig start, redan klockan 05.00 faktiskt (!) då jag av någon outgrundlig anledning slog upp ögonen och var totalt klarvaken...hjälp...

Kunde inte somna om, utan gick upp och lade mig i tv-soffan och kollade på något program om hur de victorianska bönderna firade jul på History Channel...hm...
När programmet var slut zappades det sedan lite slött och sedan gick jag tillbaka till sängen och lyckades somna om tills klockan ringde 08.00 och det var dags för uppstigning nr 2.

Synen (eller vad man nu ska kalla det?) som mötte mig var;


Lite lätta Stephen King-vibbar där...

Morgon-piff och kaffet, sedan bar det ut och iväg på stan.
Avverkade listan (jo, sådan var mer än behövlig nu i tider där så mycket är på gång) med present-shopping, samt lite egen shopping och inhandlandet av diverse nödvändigheter.

Mötte upp med det aktuella födelsedagsbarnet då jag var klar och tillsammans tog vi en fika på Espresso HouseNK...scones och choklad-bulle...mums!



Trots mina tvivel på SMHI (och andra väderpresentatörer för den delen) så lättade den tjocka dimman och övergick till en helt klarblå himmel, solen tittade fram och plusgraderna steg på termometern.
Det visade sig bli en helt underbart härlig höst-lördag, perfekt för festligheter! ;D

Lite mer strosande efter go´fikat och sedan hemåt för att landa och ladda inför kvällen...
And here we are.

Som motpol till mitt bubbel så testar Johan dages öl; Spaten Oktoberfestbier




"En helt okej öl, inget speciellt men god" blir betyget från min kära.
Mitt eget betyg efter avsmakning blir rätt och slätt; lättdrucken :)

Innan jag avslutar måste jag bara få dela med mig av en grym makeover som jag fick se på You Tube igår i samband med vår lektion i asiatisk-makeup på Makeupstudion igår;

http://www.youtube.com/watch?v=gsqahGYl21w


Inte illa sminkat alltså, fantastiskt vad man kan "trolla" med makeup...

OCH så måste jag ju få bjuda på dagens absolut coolaste jycke;

http://www.youtube.com/watch?v=589qbANO7WY

Haha...heelt galet!
Johan tycker att vi ska ha en sådan...jag undrar över om de kanske finns i kattform..?! :D

Önskar en en jättefin Lördag kära läsare, take care!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0