Specialeffekter

Dagarna på Makeupstudion lider mot sitt slut, och efter ett stressande och kämpande med slutproven var det idag underbart skönt att bara kunna slappna av och "leka loss" lite då temat var Specialeffekter.


Hårda tag...och Yours Trouly har fått sig en rejäl omgång makeup..! Blek-grå bas och efintliga skuggor som förstärks. Latex som ruggas upp på -och under näsan, röd skugga för "snyten" effekt, samt läppglans i snorrännan...mmm... ;p
Skärsår av vax, latex, låtsasblod och skuggor som pricken över hela härligheten!




Själv gick jag loss med pickadollen och skapade en redig skottskada på Karolina...

...som i sin tur hämnades genom att skära upp min underarm (!)


Makeupartist in rage..!
;)

Jättekul lektion och det blir helt klart till att testa mer av den här varan...faktiskt redan i skolan imorgon, men också hemma på kammaren.

Trots ovanstående, i vissas tycke och smak, rätt chockerande makeuper så är nog dagens mest chockerande händelse för undertecknad det telefonsamtal som mottogs vid middagstid ikväll.
Tyvärr kan jag i nuläget inte gå in på vad detta rörde sig om närmare...men ställd blev jag...och fantastiskt glad...och ja...jag brottas just nu med det "angenäma problemet" att välja mellan två ordentliga möjligheter...
Eller, i allra bästaste (ut)fall, kunna kombinera dem båda..!

I skrivandets stund är tankarna i ett enda virrvarr...samtidigt som en viss trötthet också gör sig påmind.
Jag kryper upp i soffan och ägnar resten av kvällenmed att titta på tv och mysa med min kära...

Allt gott!

// Maryly


En smula återställd... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0