Makeup -slutprov dag 5

Vaknade imorse upp efter tio (!) timmars sömn till en ny och efterlängtad vecka :)

Nya tag och vetskapen om att detta var dagen då det sista i raden av Makeup-prov skulle avklaras, samt att förändringens vindar kändes påtaglit nära, gjorde mig på ypperligt gott humör!
Frukost och skön "förmiddagslunk" i hemmet med min älskade (när hände det på en vardag senast?), innan det var dags för mig att bege mig iväg till Makeupstudion och avklara det teoretiska.

Väl placerad med läsk, papper och penna så fick jag en smärre chock då provet delades ut.
Framför mig hade jag fyra A-4 sidor med frågor...närmare bestämt 86 stycken (!!!)
Och vi pratar inte korta "inrignings-alternativ" här inte... :p

Tre timmar senare och med skrivkramp de luxe (!) så hade jag dock avklarat hela härligheten och kunde lämna skolan med lätta steg.
Väl ute i friska luften så tog jag ett djupt andetag och kände att...ÄNTLIGEN så var fem dagar av prestationsångest och stenhård fokusering över (men också dagar av roligheter)...I made it! ;D
Och nu så ser jag fram emot de några få lättsamma och trevliga dagar som är kvar av utbildningstiden inför stundande examen på Fredag..!



En sväng till gymmet för att rensa tankarna (mest slippa tänka faktiskt...) och skaka av sig lite stress och press...gott!
Hem för dusch, middag, samt en lugn och skön kväll.

Sitter i skrivandets stund och knaprar på en Pingvinstång "Häxvrål" och ska strax lägga mig tillrätta i soffan och mysa ned mig tillsammans med Johan framför en bra film...
Bra start på veckan...nöjd. :)

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0