Makeup -slutprov dag 4

Slutprov med de tre styckna tema-makeuperna, samt fotografering.

Uppe i ottan för en uppiggande dusch, fixandet av den egna frisyern, samt en sista check att allt som behövdes inför dagen var i ordning.
Iväg.
I tid...
...trodde jag.

Spårvagnsfel (inte helt ovanligt...aja baja Västtrafik!) och vagnbyte mitt i färden.
Tick-tack...stressnerverna gjorde sig tillkänna.
Avstigning, små-spingandes och ingen tid till att köpa morgonkaffet..!
Men jag hann.

Makeupstudion, upp-dukning och...andas.
Första hjälpen pulver-kaffe fick duga.
Klockan 08.00 satte första provet igång, en sotning som undertecknad utförde på sig själv med efterföljande fotografering.
Nöjd med resultatet :)

(ingen bild i nuläget, men titta eventuellt på föregående inlägg så förstår ni konceptet...)

Ladda om.
Klockan 10.00 och dags för det andra provet att gå av stapeln.
Fina Sofia satt som mycket bra modell, och genomförde sedan en riktigt snygg photoshoot.
Helt exemplariskt och jag är så nöjd!



Temat "Färg" med giftigt gröna nyanser och klarröd mun, frisyr men lockar a la 70-tal och rockig outfit

Tacka Sofia.
Ladda om.
Snabba ryck..!

Cirkus klockan 12.00 var det dags för det tredje och avslutande provet.
Detta var även det prov jag valt att "exprimentera" lite med, och som jag också visste skulle vara det mest tidskrävande...
Lite missar blev det måste jag erkänna...och även en del idéer som fick omarbetas eller sakas helt...men i slutändan blev det ändå ett lyckat resultat, fantastiskt bra representerat av proffsiga Johanna både under sittning och photoshoot.
Exemplariskt även där!



Crazy-Cabarét med röd-rosa toningar, mycket highligt och skimmer, samt lösfransar ed ett svep utan dess like (!) Håret stylades i stram sidbena med "Charleston-band" till en sexig show-outfit

Inget betyg utdelades under dagen, inga bilder från fotograferingaran har jag heller att bjuda på i nuläget, men förhoppningsvis så kan jag dela med mig av de båda till veckan...
Intensiv men riktigt rolig dag! :)

Trött i både kropp och hjärna...både av den intesiva fokuseringen och bristande intag av mat och dryck (dock ett enormt intag av koffein!), så var det skönt när det hele var avklarat, få packa ihop mig, och bege mig hemåt i strålande höstsol.
Andas.

Nu sitter jag här i hemmets lugna vrå efter att ha tagit en stunds vilo-paus i sköna soffan, pluggat lite makeup-teori inför morgondagens prov (det sista!), och väntar hem min älskade Johan från hans Japan-bravader <3
Och med tanke på dessa bravader så måste jag ju bara få bjuda på detta;





Sååå grymt...och helt rätt! ;D
Stoltheten...

Nu ska jag tända lite ljus i kvällningen och hoppas på en god middag och intressanta uppdateringar när kärleken min anläder...
Lugn och fin Söndagskväll, ladda om och ta nya friska tag imorgon!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0