Makeup -slutprov dag 2

Då var dag 2 av mina slutprov på Makeupstudion avklarade (puh!) och dessa gick bättre faktiskt än gårdagens.
Är dock inte helt supernöjd då det inte helt bidde det perfekta resultat som undertecknat önskat sig (självkritisk...mhm..!), men betyget föll väl ut och nu gäller det bara att ladda om för morgondagen :)

Min fina modell Johanna satt lika tålmodigt och duktigt idag som igår, och det första provet ut var en makeup för Fotografering med rött filter i mjukt/platt ljus.
Vilket lite kortfattat kan översättas med att man får tänka till i färgval då vissa färger dämpas eller ändras helt, samt att alla små detaljer blir mer synliga;


En makeup i gröna toner (som blir dovare med rött filter) med viss modellering, limegrön lockskugga, grön glob -och mjuk droppskugga, suddad svart fransskugga, kallt rosa rouge och starkt röda läppar...färg!

Andra provomgången var det dags för en Kvällsmakeup, vilket då betyder att man "krämar på" lite mer och även sätter lösfransar för ett mer effektfullt uttryck;


En makeup i kalla lila toner med en lockskugga i ljuslila, mjuk glob -och droppskugga någon nyans mörkare, svart intensitetskugga, suddad svart droppskugga, eyeliner, lösfransrad, rosa rouge och rosa glans

Imorgon gäller Bröllops-makeup och Marilyn Monroe-makeup...då det sistnämnda innefattar att sätta en "perfekt eyeliner" och "perfekt mun"...gruvsamt?
...ja (!)


Annars så sitter jag här i skrivandets stund och känner mig lite ensammen...
Mörkret har lagt sig, stjärnorna tindrar i höstkylan, och fullmånen lyser stark och rund från natthimlen.
Uppkrupen i tv-soffan, har tänt ljus, unnat mig själv tid för en liten "hemma-spa-kväll" med manikyr och pedikyr, samt ett glas gott rosé att förgylla denna Torsdagskväll med...



Saknar redan min älskade Johan, som troligen befinner sig i luften någonstans över världen (?!), och känner ett litet stygn i maggropen då jag tänker på hur ensamt det kommer bli under täcket i natt...

Lite uppdatering av "receptet" på morgondagens makeuper nu, samt lite tv-tittande innan det får bli Go´natt!

Love

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0