Makeup -Examensdag

Den efterlängtade Fredagen stundade och den kunde knappast börjat bättre!

Solen strålade från hösthimlen då jag med pirrande mage väntade in två telefonsamtal, samt piffade mig i ordning för att sedan begemig iväg till Makeupstudion och examensdag.

Telefonsamtalen kom som väntat, tätt efterföljda till och med, och de två sakerna jag önskat -och hoppats på att kunna kombinera ser ut att bli till verklighet inom en snar framtid...
...jag har fått två nya jobb! :D

Det ena, där jag (av förklarliga skäl) först måste genomgå ett arbetsprov är tidigare rapporterade timanställning som Makeupartist på SVT i Umeå, där jag ska bestämma start-dag så fort jag "landat" där uppe i norr.

Det andra, är faktiskt ett jobb inom ett projekt om vilket jag sökt -och bloggat om för nästan ett år sedan (!)
Tro det eller ej, men här i dagarna så blev jag uppringd och "headhuntad" till en tjänst som projektledare för just detta projekt som lite kortfattat ligger inom ramarna för Lyckseles turism -och kulturnäring och går ut på ett arbete innefattandes marknadsföring och arrangerade av diverse event..!
Tjänsten är på 50%, startar 7/11, och (efter viss avstämning) går jobbet bra att kombinera med arbetet på SVT.

Helt otroligt...
Drömmer jag?
Jag har inom loppet av några dagar fått jobb inom de branscher där mina senaste utbildnings-satsningar ligger, och som jag hoppats så länge att hitta en väg in i.
Två rätt olika jobb, givande och stimulerande för själen.
OCH, icke att förglömma, det tredje arbete jag har med det egna företaget som frilansande Makeupartist..!

Lycka!

Glad i hågen och otroligt tacksam begav jag mig sedan mot skolan...släpandes på den nu skavda och härdade trolleyn ;)

Väl på Makeupstudion var det examensyra i luften!
Vi sminkade varandra lite Fredags-fina medan våra lärare tog oss avsides en och en för bedömning och betygssättning av de slutfotografier vi gjort makeup-prov till tidigare.
Ris och ros, och jag är jättenöjd med utfallet!

(tyvärr var slutbilderna för stora för att ladda upp...hänvisar till FB, samt kommande hemsida istället...)




Gratulationer och en "sista" piffing...

Efter bild-bedömningen så var det dags att korka upp bubblet och dela ut diplomen...
Det tackades och skålades, samt utdelades stora gratulationer till att vi nu äntligen var diplomerade Makeupartister!

Firade med fina flickorna och var jättenöjd över mitt diplom och finfina betyg inom de olika ämnena.
Efter gruppfoto, samt en hel massa kramar och lyckönskningar så var det sedan dags att säga farväl och tacka för mig och den härliga tiden på Makeupstudion...nöjd! :)


Tina häller upp bubblor


Skål och tack!


Diplomerad Makeupartist!


Efter att glädje och vemod blandats på denna avslutningsdag så mötte jag upp med min kära Johan för att fortsätta firandet med den gamla hederliga (och sista på ett tag...) aw:n på Hard Rock.
Det bidde faktiskt ett dubbelt firande då Johan, dagen till ära, avtackats på det jobb han nu lämnat till förmån för Amaranthe och framgångarna där...väl värd firar-dag med andra ord! 

Det bidde ett stopp på Dubban.
Det bidde ett stopp på 2112.



Sedan var det hemång som gällde...

Väl hemma överraskade min älskling mig med rosa bubblor, röda rosor och presenter för att gratulera både till jobb och examen;



Ett kort med vackra rader, blommor och bubbel, en mys-mössa mot Norrlandsvintern och en samlar-berlock som gick i makeupens-tecken...såklart ;)

Vilken underbar dag!

// Maryly





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0