Övertid

I morse då jag steg upp i den arla morgontimman och knatade iväg mot dag nummer två på det nya jobbet så visade termometern på hela 10 plusgrader (!)
Vad hände med den sedvanliga Norrlandskylan vid den här tiden på året..?
Ja, inte vet jag...jag vet dock att jag njuter så länge denna "värmebölja" varar, och är tacksam att den slog in samma höst som jag flyttade upp... ;)

Jobardagen har bestått av att sätta mig in i intressant information, mycket spånande på diverse idéer, lättsam stämning och många skratt.
Har lärt mig en del nyttigt kring administration och marknadsföring vad gäller projektets hemsida och sociala medier, samt satt igång med planeringen inför kommande Lucia-arrangemang och Julmarknad.

Är i startgroparna för några nya aktiviteter som jag hoppas ska kunna genomföras på Gammplatsen; www.gammplatsen.com  

(vilket är stället där projektet ska verka för tillväxt mm) och har bland annat varit i kontakt med grabbarna i Draco Spiritus (som även var ett mäktigt inslag på senaste Amaranthe-konserten i Göteborg) för att eventuellt få dem att bjuda på en hejdundrande eldshow i samband med avrundningen av Julmarknaden...vore inte helt fel! :)  


http://www.freewebs.com/dracospiritus/

Precis som gårdagens gryningssol, så var dagens skymning underbart vacker att beskåda...
Stannade till och blickade ut genom fönstret vid vår kontorsavdelning innan det nalkades hemgång och blev ett sista ryck med arbetsuppgifterna...

Dock, övertid...jo, jo...här kommer det finnas att göra..!
Men en jättekul dag :)



Imorgon ska jag få en guidad rundtur av Gammplatsen med tillhörande museum och allt vad som finns.
Känns ju aningens skumt med tanke på at jag praktiskt taget är uppvuxen där....
Well, kan nog ändå vara nyttigt att fräscha upp de gamla kunskaperna och så har det säkerligen tillkommit lite nytt under åren som passerat också.
Halvdags-jobb är det som gäller i alla fall...och ja, sedan har jag avklarat första veckan (mina 50%) på nya jobbet i Lycksele...

Ingen rast, ingen ro.
Tar bussen till Umeå på eftermiddagen och på Torsdag är det dags att spatsera in på SVT och påbörja det andra av två nya jobb...ska bli riktigt, riktigt roligt! :)
Vilken tillvaro man helt plötsligt hamnat i va..?!

Annars har kvällen varit lugn.
Packat ihop mina saker i resväskan igen, tagit en promenad och njutit av en nästan full måne och stjärnklar himmel, samt bäddat ned mig och myser nu i tv-soffan en stund innan det är dags för sängen...

Go å gla Tisda!

// Maryly


och i natt ska visst en stor asteroid passera jorden också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0